افزایش صدور مجوز قایق‌های صیادی از درگاه ملی مجوز‌ها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: همزمان با ثبت درخواست‌ها برای قایق‌های صیادی مجوز‌ها از درگاه ملی افزایش یافته است.

عباس نژاد مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت بازرسی‌های ثبتی، رده‌بندی و صدور گواهینامه ثبت کشتی‌ها در سال گذشته انجام شده است، گفت: پس از رفع موانع قانونی در بخش قایق‌های صیادی بی‌هویت ثبت شناورها و ارائه مجوزها انجام شد.

وی با بیان اینکه ۹هزار و ۵۰۰ فروند شناور ثبتی بنادر در استان های جنوبی کشور ثبت شده است گفت: در حال حاضر این تعداد به بیش از ۱۸ هزار فروند رسیده است‌.

عباس نژاد اظهار کرد: در نتیجه دریافت مجوزهای صید و صیادی، اداره کل بنادر و دریانوردی موفق به ثبت هفت هزار و ۱۰۰ فروند قایق بی‌هویت با کاربری‌های صیادی و تفریحی شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۱۹۲ تُن کالا از طریق بنادر هرمزگان در بخش ترانزیت خارجی ثبت شده است گفت: یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۴۲۰ تن از ترانزیت خارجی مربوط به بندر شهید رجایی بوده است، عملکرد بنادر لنگه و شهید باهنر را در این بخش به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۴۶۱ تُن و ۱۸ هزار و ۵۰۴ تُن است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در بخش داخلی نیز ۴۲۷ هزار و ۸۲۴ تن کالا از طریق بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و قشم ترانزیت شد که از این میزان ۴۲۶ هزار و ۷۵۲ تُن مربوط به بندر شهید رجایی است.  

عباس‌نژاد با تاکید بر اینکه سهم بندر شهید رجایی از ترانزیت نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان را نیز یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۷۲ تُن است گفت:  یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۲۹۲ تُن آن مربوط به ترانزیت غیرنفتی است.  

وی میزان ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی در سه ماهه امسال را ۷۳ هزارو ۸۸۰ تُن اعلام کرد و ادامه داد: در بخش ترانزیت غیرنفتی نیز بندرلنگه با ۱۲۷هزار و ۴۰۰ تُن و بندر شهید باهنر با ۱۸ هزار و ۵۱۶ تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  

به گفته عباس‌نژاد؛ در دو ماهه امسال نیز یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیرنفتی از طریق بنادر استان هرمزگان ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار