نظرسنجی سی ان ان: بیشتر مخاطبان ترامپ را پیروز مناظره می‌دانند

طبق نظر سنجی سی ان ان که میزبان برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا بود، بیشتر مخاطبان، ترامپ را پیروز این رویداد عنوان کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی سی ان ان ۶۷ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده که مناظره ریاست جمهوری بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را تماشا کرده اند، ترامپ را برنده مناظره می‌دانند.

قبل از مناظره، ۵۵ درصد از همان گروه انتظار داشتند که ترامپ بهتر از بایدن عمل کند. نتایج این نظرسنجی منعکس کننده نظرات رأی دهندگانی است که این مناظره را به دقت دیده بودند. ۵۷ درصد از آنها اظهار داشتند که به توانایی بایدن برای هدایت کشور اعتماد ندارند و ۴۴ درصد نیز گفته اند که به توانایی ترامپ برای انجام این کار اعتماد ندارند. بعد از مناظره علاوه بر این، ۳۶ درصد از ناظران مناظره گفتند که اعتماد زیادی به ریاست جمهوری ترامپ دارند، در حالی که ۱۴ درصد در مورد بایدن همین را گفتند.

این نظرسنجی با ۵۶۵ رای دهنده ثبت نام شده در ایالات متحده انجام شد که گفتند پنج شنبه شب به وقت این کشور مناظره را تماشا کردند.

نخستین مناظره بایدن و ترامپ با حضور جیک تاپر و دانا بش دو مجری سرشناس سی ان ان و بدون حضور تماشاچیان در استودیوی شبکه تلویزیونی سی ان ان در آتلانتای جورجیا برگزار شد. این مناظره ۱۰۰ دقیقه طول کشید و شامل دو وقفه همراه با آگهی‌های بازرگانی بود و در طول برگزاری آن، ستاد‌های انتخاباتی دو نامزد نتوانستند با آنها تعامل داشته باشند.

مناظره‌های تلویزیونی مدت‌هاست که بخش مهمی از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا بود و لحظات تاریخی را برای نامزد‌ها رقم زده است. روسای جمهور فعلی و قبلی آمریکا خارج از محیط امن دفتر خود در کاخ سفید، با یکدیگر مواجه شدند و میلیون‌ها آمریکایی و نیز افکار عمومی جهان شاهد این مناظره تاریخی بودند.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۸ تير ۱۴۰۳
چه افتخاروپیروزی بزرگی دیوانه بردیوانه ترپیروزمیشه وایران‌بایدیه جشن‌درست وحسابی بگیره چون که ترامپ بهترین‌طرفدارایرانه!
آخرین اخبار