وزیر ارتباطات:

در ۲۴ ساعت گذشته ۷ خرابکاری عمدی در خطوط فیبر نوری داشته‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستادانتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

او در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حال برگزاری است و یاد و خاطره رئیس جمهور شهید مان را گرامی می‌داریم و امیدوارم مردم با مشارکت حداکثری و انتخابت فرد شایسته در مسیر رشد کشور کمک کنند.انتخابات این دوره مبتنی بر تجربیات انتخابت چند دور گذشته مهر از شناسنامه حذف شده و امکان رای دادن با کارت ملی فراهم شده و معنی آن است که باید زیرساخت‌های ارتباطی کشور فراهم شود تا در لحظه چک شود که فرد آیا در جایی دیگر هم رای داده یا نه و با توجه به گستردگی انتخابت ریاست جمهوری این موضع اهمیت زیادی دارد.

زارع پور گفت: خوشحالم اعلام کنم با همکاری خوب با وزارت کشور و سایر نهاد‌ها وضعیت ارتباطات بسیار بهتر از انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی است و از مجموع ۵۸۶۴۰ شعبه ۵۸ هزار و ۶۰۰ شعبه متصل شده اند و بیش از ۹۹.۹۹ درصد پوشش ارتباطی دارند  و این آمار تقریبا ۱۰۰ درصدی افتخاری برای کشور است که در صعب العبور‌ترین نقاط هم پوشش و پایداری ارتباطات وجود دارد.از هفته‌ها قبل و هم برای انتخابات مجلس و همچنین همین انتخابات ریاست جمهوری قرار گاه انتخابات توسط دوستان ما در وزارت ارتباطات فراهم شد. بیش از ۴۰۰ تیم تعمیر فیبرنوری در سراسر کشور آماده باش کامل هستند.

وزیر ارتباطات گفت:بیش از ۴۰۰ تیم پایش داشتیم که در یک هفته گذشته ۷۰۰ کیلومتر را پایش کردند و در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد خرابکاری داشتیم تا فیبر نوری را قطع کننند و البته دوستان ما اکنون همه موارد را حل کردند و بیش از ۹۹ درصد استعلامات ما به صورت برخط انجام شده است. این نشان دهنده کیفیت شبکه ارتباطی ما است.اکنون بیش از ۹۷ درصد روستا‌های کشور به شبکه‌ها متصل هستند و این اتفاقات امروز حاصل کار مستنمر در ۳ سال گذشته بوده است و به همه همکارانم خداقوت می‌گویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار