انتخاب اصلح، ایرانی مقتدر

انتخاب اصلح در انتخابات تصمیمی سرنوشت ساز برای مقطعی از تاریخ و مقتدرات کشور و از طرفی وضعیت معیشت و زندگی به شمار می‌رود.

لزوم مشارکت بالا در امر انتخابات بر کسی پوشیده نیست و به دلیل پشتوانه سازی برای دولت مورد انتخاب و تصمیم سازی‌های بعدی بسیار حائز اهمیت است و بر این اساس در فرآینده‌های انتخاباتی عرصه‌های مختلف همواره لزوم مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم از تمام سلایق مورد تاکید و توجه است.

اما تاثیرگذاری مشارکت بالا آن زمان نمود پرثمرتری خواهد داشت که این حجم مشارکت به انتخابی اصلح منجر شود تا در سایه این انتخاب تصمیم سازی‌ها و راهبرد‌های مثبت رونق دهنده اعتلای کشور و رضایت مندی هر چه بیشتر مردم باشد.

انتخاب اصلح در تمامی عرصه‌های انتخاباتی به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرینی است که می‌تواند علاوه بر مستحکم کردن پایه‌های انقلاب اسلامی و شکوفایی درخت تنومند انقلاب اسلامی تاثیر مستقمی نیز بر رونق اقتصادی و وضعیت معیشتی و دیگر ابعاد زندگی مردم داشته باشد تا بتوانند در ضمانت این انتخاب مناسب در رفاه و آرامش مورد نظر زندگی کنند.

همانگونه که تمامی افراد جامعه بصورت مستقیم و غیرمستقیم متاثر از اقدامات دولت‌ها و تصمیم سازی‌های کشور به همین تناسب و گستردگی نیز حق رای و مشارکت در انتخاب سرنوشت و جریانات زندگی خود را دارند که در کارزار انتخابات می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را به عرصه ظهور برسانند، اما اگر در این میان بی تفاوتی و یا بی توجهی در انتخاب اصلح صورت گیرد و یا با بی تفاوتی امکان تصمیصم سازی برای دیگران فراهم شود، ریل خدمتگزاری و تصمیم سازی از خواسته‌ها و مطالبات مردم منفک و انتخابات از مسیر و اهداف خود دور خواهد شد.

اینگونه است که همواره تاکید بر مشارکت بالا و انتخاب اصلح بر اساس مطالعه و تحقیق و شناخت نامزد‌ها می‌شود تا کشور بتواند بر قله‌های موفقتی در سایه انتخابات موفق و مردم نهاد دست یابد.

اکنون نیز که پس از شهادت آیت الله رئیسی براساس قانون اساسی انتخابات دیگری برای ریاست جمهوری برگزار شده است، مردم در چهاردهمین انتخاب خود تلاش می‌کنند تا رئیس جمهوری مردمی و برخواسته از خواسته‌ها و مطالبات خود در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب کنند تا مسیر خدمتگزاری تداوم یابد و اهداف این نظام مقدس و ملت ایران با قدرت دنبال شود.

طی روز‌های گذشته ایام تبلیغات ریاست جمهوری سپری شد و نامزد‌ها با برگزاری مناظرات و برنامه‌های تبلغیاتی در بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود تلاش کردند و در این میان نیز مردم با پیگیری مناظرات و تحلیل و بررسی این برنامه‌ها سعی در انتخاب حداکثری داشتند تا با انتخابی اصلح مسیر پرنور انقلاب اسلامی را دنبال و در سایه خدمات پربار انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف زندگی برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

اکنون زمان این فرا رسیده که با مشارکت همگانی مردم در انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور اصلح مسیر خدمت ادامه یابد و مطابق اصل ۱۱۷ قانون اساسی، برنده شدن یک کاندیدا در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیازمند کسب «اکثریت مطلق» آرای «شرکت‌کنندگان» در انتخابات است؛ یعنی برای برنده شدن در مرحله اول انتخابات، یک کاندیدا باید بیش از ۵۰ درصد آرای کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند را به دست آورد.

در پی شهادت آیت الله رئیسی" شهید جمهور" و هیأت همراهش، برابر قانون اساسی، باید بلافاصله پس از ۵۰ روز، انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و اکنون برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور، مردم باید با حماسه همدلی و مشارکت گسترده در پای صندوق‌های رای فرد توانمند، لایق و کاردان را روانه پاستور کنند تا پشتوانه برای حمایت از دولت و اقتدار نظام اسلامی باشد.

انتخابات در استان ولایی لرستان همواره یکی از عرصه‌های پر شور و تکاپو شناخته می‌شود و مردم بابصیرت این دیار با شناخت دقیق حق انتخاب خود سعی در انتخاب اصلح دارند و در تمامی صحنه‌های انتخابات در این مرز و بوم برگ زرین‌هایی خلق کرده اند.

طی روز‌های گذشته نیز با برپایی ستاد‌های انتخاباتی و برنامه‌های تبلیغاتی طرفداران نامزد‌های انتخاباتی صحنه‌هایی از پایبندی این مردم به انقلاب اسلامی و تعصبات و پایمردی بر این نظام و آرمان هایش در این دیار رقم خورد و فرزندان این استان ولایی سعی در انتخابی اصلح و مشارکت در مقدرات کشور داشتند.

 ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی شده است.

یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده که یک هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار هستند همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است و بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان می‌باشد.

۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده و قالب آنها همان هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

تمام افراد موثر در اجرا، آموزش‌های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم آمده است.

تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اندیشیده شده، تاکنون نیز مساله خاصی در استان مشاهده نشده همچنین سلامت نیز دغدغه جدی مجریان انتخاباتی است تا اصل بی طرفی مجموعه اجرایی رعایت شود.

اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی، اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است که البته دستگاه‌ها به روز رسانی و در سطح شهرستان‌ها نیز توزیع شده است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی پوشش برخط شعب استان حدود ۹۸ درصد بود، اما در این انتخابات بالای ۹۹ درصد خواهد بود که اقدام خوبی از دولت سیزدهم می‌باشد.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۱۰ هزار مشارکت‌های در لرستان، کمتر از ۲ درصد استعلام‌ها یعنی حدود چهارهزار نفر غیر برخط (آفلاین) بود و در این انتخابات نیز حدود یک درصد غیر برخط خواهد بود که نتیجه توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم است.

تمامی رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته باشند و با ارایه کارت ملی یا شناسنامه رای دهند، همچنین شمارش آرا به صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رای گیری به صورت هماهنگ انجام می‌شود.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار