آغاز ساخت هزار کلاس درس خیرساز، همزمان در استان اصفهان

ساخت هزار کلاس درس خیرساز، همزمان در استان اصفهان، امروز هفتم تیر آغاز شد.

این برنامه به پاس هزار روز خدمت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی هم‌زمان در نواحی و مناطق ۴۱ گانه اصفهان اجرایی شد.


از جمله این هزار کلاس درس خیرساز کلنگ زنی شده، ۳۶۰ کلاس درس به همت شرکت پترو پالایش نفت اصفهان (مسئولیت اجتماعی) و مجمع خیران مدرسه ساز استان و۶۹ مدرسه ۶ کلاسه نیز طی تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و مجمع خیران مدرسه‌ساز ساخته خواهد شد.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین گفت:هشت هزار و ۳۰۰ طرح مدرسه سازی با ظرفیت ۴۰ هزار کلاس درس در حال احداث در کشور داریم که پیش می‌شود تا پایان سال دو هزار و ۲۰۰ مدرسه با مشارکت خیران به بهره برداری برسد.


حمیدرضا خان محمدی افزود: در هزار روز خدمت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم، در قالب مصوبه‌های سفر‌های استانی و با مشارکت ۵۴ درصدی خیران،۳۲ هزار کلاس درس تکمیل یا ساخته و به بهره رسید.


وی پیش بینی کرد:حدود هزار و ۸۰۰ تا دو هزار مدرسه تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در کشور به بهره برداری برسد.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این آیین گفت: برای حدود ۱۳ هزار کلاس درس، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.


استاندار اصفهان هم در آیین آغاز ساخت هزار کلاس درس خیرساز در استان اصفهان گفت: حدود ۳۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان داریم که یک سوم اینها نیاز به بازسازی یا نوسازی دارند.


سیدرضا مرتضوی افزود: به همت خیران مدرسه ساز استان اصفهان، از این تعداد، سه هزار کلاس، بازسازی و سه هزار کلاس درس ساخته شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هم گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، در استان اصفهان، روزانه تفاهم نامه احداث حدود سه کلاس درس امضا یا همین تعداد افتتاح می‌شد.


محمدرضا ابراهیمی افزود: احداث حدود سه هزار هزار کلاس درس در این مدت شروع شد که ۷۰ درصد آنها به بهره برداری رسیده است.


وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان، نیاز به ایمن سازی یا بازسازی کامل دارد اضافه کرد: بخشی از اینها در حال اجراست.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد:بیش از نیمی از اعتبارات مدرسه سازی یا بهسازی و ایمن سازی در استان اصفهان به همت خیران مدرسه ساز تأمین می‌شود.

 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان نیز گفت: در دولت سیزدهم، حدود ۳۰۰ طرح آموزشی در قالب هزار و ۸۰۰ کلاس در استان اصفهان تحویل آموزش و پرورش شد.


ناصر فتحی افزود:برای این طرح‌ها، حدود دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارهاس دولتی و آورده خیران مدرسه ساز، هزینه شده است.


وی اضافه کرد: در چهل روز شهادت رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی،۴۰ طرح هم در قالب ۲۴۰ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان شده است.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: حدود ۱۰۵ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان اصفهان در حال اجراست که از این تعداد،۸۳ طرح در قالب ۴۰۰ کلاس درس، در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تحویل و به بهره برداری می‌رسد.

 
همچنین در این آیین رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره تأسیس این مجمع در سال ۱۳۷۸ گفت: در این مدت، به همت خیران، ۱۳ هزار کلاس درس ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان شده است.


مجتبی ملااحمدی افزود: همچنین به همت خیران مدرسه ساز استان اصفهان، حدود ۱۵۰ کلاس درس در استان‌های دیگر ساخته شده است.


وی اضافه کرد: در استان اصفهان،۱۵ درصد مدارس به همت خیران و ۷۵ درصد دیگر با مشارکت خیران و دولت ساخته می‌شود.


از حدود ۴۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور دو هزار و ۵۰۰ نفر در مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان فعالیت دارند.

آغاز ساخت هزار کلاس درس خیرساز، همزمان در استان اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.