مدیرکل محیط زیست استان قم مطرح کرد؛

تلاش برای تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی در قم

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: یکی از اقداماتی که با مشارکت محیط زیست استان قم و سازمان پسماند پیگیری می‌شود، تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.

محمدحسین بازگیر ،مدیرکل محیط زیست استان قم  امروز  در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که با حضور اعضا در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال به عنوان برنامه مشترک سازمان و اداره کل محیط زیست مورد اهتمام قرار می‌گیرد، بحث تولید شن و ماسه از نخاله‌های ساختمانی است.

وی افزود: حجم تولید نخاله ساختمانی و معضلاتی که در مدیریت این نوع از پسماند وجود دارد، موجب شده تا ارائه راهکار‌هایی برای بازیافت آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی پراهمیت ارزیابی شود.

مدیرکل محیط زیست استان قم ساماندهی ارتباط شهر‌های کهک و جعفرآباد با سایت دفن البرز را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بعضی روستا‌ها در حاشیه اقدام به حفر چاله کردند و پسماند‌ها را آتش می‌زنند که این موضوع در مکاتبات صورت گرفته ساماندهی خواهد شد.

بازگیر با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ شهروندی در بهبود وضعیت محیط زیست شهری، تاکید کرد: تعریف پروژه مشترک آموزشی میان سازمان مدیریت پسماند و اداره کل محیط زیست استان ذیل کمیته آموزش کارگروه مدیریت پسماند استان، گام مؤثری در راستای هم‌افزایی و شناسایی ظرفیت‌های اثرگذار است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار