خانجانی:

خبر موثق دارم که جمع کثیری از هواداران قالیباف از جلیلی دوری می‌کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آرای خاموش فکر نکنند که با کنار نشستن اوضاع بهتر خواهد شد.

جهانبخش خانجانی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ضرورت جذب رأی‌های خاکستری و بخشی از جامعه که در دور اول در انتخابات شرکت نکردند، گفت: متاسفأنه ما بعضی وقت‌ها با افرادی مواجه هستیم که یک زمانی می‌خواهند اظهارنظری کنند، اظهارنظر نمی‌کنند و در مواقعی که نباید اظهار کنند، اظهارنظر می‌کنند و سبب می‌شوند که فضای سیاسی ابهام‌آمیز شود. این را کلی گفتم؛ باید توجه داشته باشیم در شرایط فعلی آقای پزشکیان در فضای بسیار سرد و یأس آلود جامعه می‌آید حدود یازده میلیون رأی را کسب می‌کند باید بدانیم چه کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، آن هم در شرایطی که ۶۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت نکردند. آقای پزشکیان بسیار مناسب و خوب توانست یازده میلیون رأی را از همین جامعه‌ای که دچار سردی و رخوت شده است، کسب کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: رقیب و بخش‌های زیادی از حاکمیت و دستگاه‌های دولتی که عملکرد بسیار نامناسبی داشته است و زندگی پر از شرمساری ایجاد کرده است، در جهت حمایت از یک نامزد کار می‌کنند. ما در تمام شاخصه‌های فرهنگی و اجتماعی ما دچار ضعف و رخوت هستیم در یک چنین فضایی کاندیدایی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات نهاد‌های حاکمیتی و دولتی وارد عرصه شده است از همین رو آقای پزشکیانِ ساده‌زیست و پاکدست و در عین حال توانمند را نباید در چنین شرایطی تنها بگذاریم.

وی یادآور شد: من حق می‌دهم به مردمی که در این ۳ سال اخیر رنج‌های فراوانی دیده‌اند، مردمی که در سال ۹۸ آن آسیب بزرگ را دیدند مردمی که در سال ۱۴۰۱ بهترین جوانان‌شان را به واسطه بی‌تدبیری از دست دادند و جان پاک‌شان از دست رفت، در یک چنین شرایطی باید به آنها حق داد؛ اما واقعیت قصه این است که اگر دست روی دست بگذاریم و شرایط فعلی کشور را درک نکنیم، چه می‌شود؟ حالا که موقعیتی ایجاد شده است و نظام حاکمیتی خواسته یا ناخواسته فرصتی را برای مردم و تفکر نوگرایانه و تحول‌خواهانه ایجاد کرده است و آقای پزشکیان در مقایسه با کاندیدای رقیب توانمندتر هستند در چنین شرایطی آیا این درست است که از حق خودمان استفاده نکنیم و بعد بگوییم ما به دلیل این‌که از حاکمیت و رفتارهایش دلخوریم نمی‌آییم وارد صحنه شویم که ۸ سال دولت و حکومت را بسپاریم دست یک تفکری که همه زمینه‌های زندگی از ما گرفته است؟ این تفکر زندگی خوب را برای ما با فیلترینگ و بامحدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی سلب کرده است و با انسداد سیاسی می‌خواهد تداوم‌بخش بسیار بدتر این شرایط باشد، آیا این حق است؟

خانجانی ادامه داد: خواهشی که از مردم دارم این است که مردم غیور و شریف ایران از همه قشر‌ها و اقوام درک کنند که ما در شرایط بسیار سختی به سر می‌بریم که در این شرایط در عرصه بین المللی بسیاری از مولفه‌های ارتباط را از دست دادیم. در شرایطی که تحریم‌های کمرشکن وضعیت سخت و اسف‌باری برای مردم ما به ارمغان آورده است آیا سزاوار است ما از حق خودمان استفاده نکنیم و برای ۸ سال سرنوشت کشور را به دست یک جریان تندخو و رادیکال بسپاریم؟ جریانی که یک زمانی که مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را داشته، مسئولیت پرونده هسته‌ای را داشته و ما را ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد برده و بیش از ۲ هزار تحریم نصیب این کشور کرده است؛ آیا حق است، از حق خودمان بگذریم و کشور را دست یک چنین جریانی قرار دهیم؟ آیا ایران ما شایسته این نیست از این نارضایتی‌ها و از این حقی که داریم بگذریم و به حق بزرگتر فکر کنیم؟

وی با بیان این‌که آقای پزشکیان هم توانمند و هم پاکدست و سالم است و هیچ فساد مالی در پرونده و سرلوحه فکری‌اش نیست، اظهار داشت: شرایط بسیار خوبی مهیا شده است و ما باید بیاییم این یازده میلیون رأی به بیش از ۲۰ میلیون رأی تسری دهیم، آرای خاموش فکر نکنند که با کنار نشستن اوضاع بهتر خواهد شد، ما هم باید با یک حضور و حرکت تدریجی و مداوم فضای کشور را به سمتی ببریم که تاثیرگذار باشیم و ما وقتی می‌توانیم جامعه را به سمت درست هدایت کنیم که حضور کامل داشته باشیم نه این‌که از جامعه دور باشیم، تاثیر گذار نباشیم، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نباشیم. به نظر من ما باید از همه ابزار‌ها و افکار عمومی استفاده کنیم.

این فعال سیاسی تاکید کرد: رقیب از پایگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به صورت قانونی و غیرقانونی در حال استفاده است برای این که منویات خودشان را به منصه ظهور بگذارند، ما مردم چرا نباید قدرت خودمان را به همه نشان دهیم؟ قدرت مردم بالاترین امتیاز برای دکتر پزشکیان است ما باید به سمت زندگی خوب و بدون شرمساری و پر از رفاه و توسعه برویم و در چنین شرایطی به نظر من نباید از حق خودمان بگذریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سبد رأی قالیباف به سمت جلیلی خواهد رفت، گفت: آقای قالیباف چهره محبوبی نیست و متاسفانه با این رفتار خودش آن اندک هواداری را که داشت از دست داده است. خبر موثق دارم جمع کثیری از هواداران آقای قالیباف و کسانی که در بدنه اجتماعی‌اش بودند به شدت از آقای جلیلی دوری می‌کنند و به هیچ وجه حاضر نیستند از کاندیدایی که ایشان معرفی کرده است حمایت کنند. 

خانجانی درباره حمایت قالیباف به عنوان رئیس قوه مقننه از جلیلی تاکید کرد: آقای قالیباف دچار یک تخلف سیاسی و اجتماعی شده است ایشان به عنوان رئیس قوه مقننه حق نداشته در امر انتخابات به این شکل دخالت کند و به خاطر همین من فکر می‌کنم طرفداران وی حتما به آقای پزشکیان رأی می‌دهند؛ چراکه ما در این دو روز تماس‌های بسیاری از بدنه اجتماعی و سر حلقه‌های جریان آقای قالیباف داشتیم و خبر داریم که خودشان را از آن حلقه کاسب کار انتخابات دور کرده‌اند و اعتقاد دارند آقای پزشکیان چهره اصلح و پاک دامنی برای این شرایط است و به خاطر همین توصیه ایشان هیچ تاثیری ندارد. آغوش ما برای هواداران پاک‌طینت و پاکدست وی باز است و در ستاد آقای پزشکیان از آنها به گرمی استقبال می‌کنیم و ان‌شاالله آنها هم در مسیر درست انتخابات قرار گیرند.

منبع ایلنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۳
دولت سوم روحانی راحت دروغ میگه
حواستون باشه ملت ایران
آخرین اخبار