گسترش درگیری‌ها در اوکراین، لهستان را تهدید می‌کند

یک روزنامه لهستانی گزارش داد موضع‌گیری‌های خصمانه دولت لهستان علیه روسیه، می‌تواند جنگ اوکراین را تا مرز‌ها و حتی قلمرو لهستان گسترش دهد.

یک روزنامه لهستانی تایید کرد که گسترش احتمالی درگیری در اوکراین به خاک لهستان می‌تواند منجر به نابودی کامل دولت این کشور شود. این روزنامه گفت که لهستانی‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند که درگیری اوکراین به دلیل موضع دولت لهستان به قلمرو این کشور هم کشیده شود.

براساس گزارش اسپوتنیک، روزنامه  Myśl Polska لهستان اعلام کرد که عضویت در ناتو به رهبری لهستان، که رویای فروپاشی روسیه را در سر می‌پروراند، القائات نادرستی به دولت لهستان می‌دهد، با این حال، توهمات نادرست آندری دودا، رئیس جمهور لهستان و دیگر سیاستمداران، نه همسایه شرقی بلکه خود لهستان را نابود خواهد کرد.

سیاستمداران لهستانی مرتبا در مورد درگیری در اوکراین اظهارات خصمانه علیه روسیه مطرح می‌کنند. به عنوان مثال، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان قبلاً گفته بود که اروپا وارد  دوران پیش از جنگ شده است و جنگ دیگر فقط یک کلمه انتزاعی در بخشی از دنیای قدیم نیست که کشورش در آن قرار دارد.

رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان نیز از آموزش یگان‌های اوکراینی در خاک لهستان صحبت کرد و گفت که آمریکا آماده است در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای علیه نیرو‌های مسلح اوکراین، ارتش روسیه را مورد حمله قرار دهد.

اخیرا اظهارات درباره درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه به طور فزاینده‌ای در غرب شنیده شده است. کرملین اشاره کرد که روسیه تهدیدی نیست و کسی را تهدید نمی‌کند، اما اقداماتی که ممکن است منافع آن را تهدید کند نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال‌های اخیر روسیه فعالیت‌های بی‌سابقه ناتو را در امتداد مرز‌های غربی خود مشاهده کرده است و ائتلاف ناتو در حال گسترش ابتکارات خود است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار