افتتاح فاز اول طرح تامین آب شرب از خط صنعت به شهر‌های رفسنجان و کرمان

فاز اول طرح تامین آب شرب از خط صنعت به شهر‌های رفسنجان و کرمان به بهره برداری رسید.

مجری طرح آبرسانی به شهر‌های شمال کرمان گفت: با همت سختکوشان صنعت آب کشور، فاز اول طرح تامین آب شرب شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و صمت توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به سرانجام رسید.

 سید علیرضا ساداتی فرد با بیان مطلب فوق گفت: خشکسالی چند سال اخیرو افت سطح منابع آب زیرزمینی در استان کرمان از یکسو و رشد جمعیت منطقه از سوی دیگر منابع آب استان کرمان را با محدودیت شدید مواجه کرده است.

وی افزود: به منظور تامین بخشی از کمبود آب مورد نیاز و کاهش تنش آبی در شهر‌های شمالی استان کرمان خصوصا رفسنجان و کرمان طرح انتقال آب از خط صنعت بعنوان راه کار میان مدت با جدیت در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای این طرح ۳۵ کیلومتر خط لوله فولادی به اقطار ۱۰۰۰، ۱۶۰۰، و ۲۰۰۰ میلیمتر توسط وزارتخانه‌های صمت و نیرو با ارزشی بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است گفت: علی رغم همه پیچیدگی‌های فنی، این طرح با پیگیری‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی جهت بهره مندی مردم شریف رفسنجان از آب سالم و پایدار، در مدتی کمتر از ۹ ماه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرایی شد.

ساداتی فرد خاطر نشان کرد: این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا برای اولین بار مردم استان کرمان نیز بعنوان آب شرب از خط انتقال صنعت که از خلیج همیشه فارس با صرف هزینه قابل توجه و زحمات فراوان به فلات مرکزی کشور اجرا شده است بهره‌مند خواهند شد که اکنون فاز اول بهره برداری از این طرح با انتقال آب به شهر رفسنجان آغاز شده است.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون فاز اول این طرح به بهره برداری رسید و ان شاالله با تامین اعتبار مورد نیاز فاز دوم طرح که آبرسانی به شهر کرمان با هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها: افتتاح ، طرح آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار