حفظ نظام در گرو حفظ مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مسوولان نباید با بدرفتاری و بی‌احترامی، مردم را از نظام دور کنند، زیرا حفظ نظام در گرو حفظ مردم در صحنه است.

امام جمعه اصفهان همزمان با «هفته قوه قضائیه» در دیدار با رئیس و معاونان دادگستری استان اصفهان گفت: اصل، حفظ مردم برای نظام اسلامی است و اکنون در تمام عالم، اکنون حکومتی نزدیکتر به حکومت اسلام و امیرمومنان (ع) مانند حکومت اسلامی ایران وجود ندارد.

 آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد  با اشاره به پیشرفت‌های نظام پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و قابل مقایسه نبودن جایگاه ایران با برخی از کشور‌های همسایه افزود: کشور وسیعی مانند ایران متفاوت از کشور‌های کوچک دیگر است و زیرساخت‌هایی که در این سرزمین و در میان مشکلات فراوان و جنگ فراهم شده، نشانه معجزه بودن این تفاوت‌هاست.

امام جمعه اصفهان همچنین با بیان برتری اصفهان در بسیاری از فعالیت‌ها گفت: اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها فعالیت بیشتر و جهش‌های خوبی داشته است و اعضای دستگاه‌های قضایی استان نیز تاکنون دلسوزانه کار کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این دیدار، بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و خارجی استان و تشکل‌های مردمی در حوزه صلح و سازش و همچنین بکارگیری نوآوری در دادگستری را از اقدامات این دستگاه در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: تلاش ما این است تا بر مبنای سند تحول در معاونت راهبردی دستگاه قضا و با استفاده از اندیشه‌های راهبردی منطبق با موازین شرعی، اقدامات موثری را رقم بزنیم.

او استفاده از فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات آسان، سریع و کم هزینه از جمله فعال شدن ۲۲ سامانه برای نظارت مردم، دسترسی آسان و بدون حضور در محاکم حتی برای افراد ساکن در خارج کشور را از اقدامات این دستگاه در حوزه بکارگیری فناوری‌های نوین عنوان کرد.

جعفری، تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی را طرح ضربتی در دادگستری استان اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح از سال ۱۴۰۱ شروع شد و بر اساس آن یک هزار و ۴۰۶ پرونده با سن حداکثر ۳۰ سال مربوط به سال ۷۳ در محاکم قضایی استان حل و فصل شد.

او پیش بینی کرد که در سال ۱۴۰۵ دیگر نباید موضوعی تحت عنوان «پرونده مسن» در دادگستری استان اصفهان وجود داشته باشد.

هفته اوّل تیر بعنوان «هفته قوه قضائیه» نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.