بهره برداری از بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای «مادرشاه» اصفهان

بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای «مادر شاه» در محور تاریخی شمال اصفهان به بهره‌برداری رسید.

بنابر اعلام  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان  این مرکز خدمات بین راهی و مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری در محور اصفهان- کاشان- تهران واقع شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در مراسم بهره‌برداری از بخش دوم مجموعه گردشگری کاروانسرای مادر شاه گفت: محور تاریخی شمال استان از مکان‌های دیدنی و گردشگری این خطه محسوب می‌شود و امروز شاهد رونق هرچه بهتر و بیشتر آن در بخش اقتصاد گردشگری هستیم.

امیر کرم‌زاده با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شمال اصفهان دارای چهار اثر جهانی شامل ۲ کاروانسرا و ۲ قنات تاریخی است، افزود: جاذبه‌های گردشگری مدرن در کنار آثار ارزشمند تاریخی در این منطقه وجود دارد که نقش مهمی در توسعه پایدار ایفا می‌کند.

او گفت: شهرستان شاهین‌شهر و میمه تا پیش از شیوع کرونا به‌عنوان یکی از مراکز رویداد‌های گردشگری استان اصفهان شناخته می‌شد و امید است مجددا شاهد برگزاری این قبیل رویداد‌ها در شهر‌ها و روستا‌های آن باشیم.

کاروانسرای مادر شاه یکی از جاذبه‌های تاریخی استان اصفهان است که قدمت آن به عصر صفوی می‌رسد. این کاروانسرا در شمال غربی اصفهان در کنار جاده اصفهان - تهران واقع شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.