آئین آزادی ۴۷ مددجوی جرائم غیر عمد در کرمان

به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید عدیر خم، ۴۷ مددجوی جرائم غیر عمد در کرمان آزاد شدند.


 سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان کرمان در آئین آزادی تعداد ۴۷ نفر از مددجویان غیر عمد استان که در سالن اجتماعات زندان مرکزی کرمان برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته قوه قضائیه و دهه امامت و ولایت بیان داشت: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۲۴۷ میلیارد و ۷۹۴ میلیون است که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در جلسات صلح و سازش مبلغ ۱۸۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان از شکات تخفیف و گذشت رضایت مندانه اخذ شده است.

وی افزود: در نهایت  این مددجویان غیرعمد با پرداخت مبلغ ۸ میلیاردو ۷۹۲ میلیون تومان از محل کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، تسهیلات قرض الحسنه و کمک بنیاد مستضعفان از زندان آزاد می شوند.

موسوی قوام تصریح کرد: این تعداد از مددجویان که به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید سعید غدیر خم زمینه آزادیشان فراهم شد، تعداد ۱۷ نفر محکوم مالی، ۲۵ نفر مهریه و ۵ نفر نفقه هستند.

وی بیان داشت: شماره شبا بانک ملی به نام ستاد مردمی دیه استان (ir ۵۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۲۰۰۶۰۰۲۶‌۲۰۰۲)، شماره حساب ستاد مردمی دیه (۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲) و شماره کارت ستاد مردمی دیه (۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲) برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.


ذوالفعلی نژاد مدیر کل اداره زندان ها و نائب رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه کر مان هم در این مراسم با بیان این موضوع که در حوزه اصلاح، تربیت، درمان و پیشگیری اقدامات خوبی در زندان‌های کشور و استان کرمان در حال انجام است که خروجی این اقدامات منتج به بازگشت فرد به جامعه و خانواده خواهد بود.

وی افزود: ستاد دیه کرمان از ستاد‌های فعال در کشور است که در جمع آوری کمک‌های خیران و نیکوکاران در جشن‌های گلریزان از ستاد‌های برتر کشور بوده است.

ذوالفعلی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳۷ نفر زندانی واجد شرایط محکوم مالی در زندان‌های استان کرمان داریم که بیشتر مربوط به مسائل مالی، مهریه و نفقه هستند و در تلاش برای آزادی آنها هستیم.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.