پیش‌بینی طوفان با سرعت ۷۰ کیلومتر در قم

مدیرکل هواشناسی قم گفت: امروز طوفانی با سرعت ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، این استان را درمی‌نوردد.

مهران حیدری گفت: وزش باد شدید از صبح امروز در برخی مناطق استان آغاز شده و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

 مدیرکل هواشناسی قم  اضافه کرد: امروز آسمان صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک در مناطق مستعد همراه خواهد بود.

حیدری گفت: روز پنجشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک همراه خواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی قم  با اشاره به رگبار و رعدوبرق در پاره‌ای از نقاط استان قم، ادامه داد: سمت باد شمال غربی و سرعت آن ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: سمت باد شمال شرقی و سرعت آن ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

به گفته حیدری، کمینه و بیشینه دمای امروز ۲۵ و ۴۲ درجه بود و برای فردا نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی قم عنوان کرد: روز جمعه نیز آسمان صاف و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد با سرعت ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت همراه خواهد بود.

 مدیرکل هواشناسی قم  اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، خنک‌ترین بخش استان دستجرد با ۱۸.۸ و گرم‌ترین منطقه نیز جمکران با ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: هواشناسی قم ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار