تولید سالانه ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی

رئیس سندیکای کنسرو گفت: بنابر آمار سالانه ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی تولید می‌شود که بر این اساس کارخانجات یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.

مسعود بختیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت کنسرو رب گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: علی رغم افزایش قیمت گوجه فرنگی و سایر عوامل موثر بر هزینه های تولید، قیمت رب گوجه فرنگی تغییری نداشته است که انتظار می رود اصلاح قیمت در حد معقول و منطقی صورت بگیرد.

به گفته او، براساس برآورد صورت گرفته سالانه ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود، درحالیکه ظرفیت کارخانجات ۲ تا ۳ برابر این میزان است.

بختیاری قیمت هرقوطی ۸۰۰ گرمی کنسرو رب گوجه فرنگی را ۵۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: براساس برآوردهای صورت گزفته حدود ۲۰ درصد باید قیمت رب گوجه فرنگی اصلاح شود.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو درباره آخرین وضعیت صادرات رب گوجه گفت: بنابر آمار در سال گذشته صادرات رب گوجه فرنگی ۱۴۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است که این امر نشان می دهد که یکی از مهم ترین اقلام سبد غذایی خانوار محسوب می‌شود.

او ادامه داد: کشاورزان با اطمینان خاطر از آینده بازار محصول به کشت گوجه فرنگی روی می آورند و این امر مستلزم برنامه ریزی جامع است که توسط وزارت جهاد، وزارت صمت، بانک مرکزی و سندیکای کنسرو به عنوان مهم ترین تشکل بخش خصوصی آمادگی ایفای نقش دارند و همواره بانک ها در راستای تامین سرمایه در گردش کارخانجات باید کمک کنند چراکه با تامین سرمایه در گردش، تولیدکنندگان می توانند ماده اولیه بیشتری خریداری و در حوزه صادرات نقش داشته باشند.

بختیاری گفت: وزارت جهاد، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت باید در کنار یکدیگر آیند تا شاهد جهش چشمگیر در حوزه صادرات باشیم.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار