۹ هزار واگن باری به سیستم ترمز مجهز شدند

معاون ناوگان شرکت راه آهن گفت: ۹ هزار واگن باری که حدود ۳ درصد از ناوگان حمل‌ونقلی را شامل می شود به سیستم ترمز مجهز شدند.

 محمد هادی ضیایی مهر، معاون ناوگان شرکت راه آهن در مراسم افتتاح ۵۵۸دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در امر توسعه ناوگان شکل گرفته است،اظهار کرد:در طی چند مرحله در دولت سیزدهم ۴۲۶۰ دستگاه ناوگان ریلی به شبکه کشور افزوده شد و در اختیار حوزه‌های باری و مسافری قرار گرفت.

وی افزود: تمام این ناوگان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است و تماماً نیز توسط تولید کنندگان داخلی تولید و نوسازی صورت گرفته است‌.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی از اقدامات شرکت راه آهن در دولت سیزدهم گفت: یکی از این اقدامات ممنوعیت تردد واگن‌های فاقد ترمز در قطارهای باری بود. از حدود ۲۰سال پیش تا نیمه دوم سال گذشته حدود ۹هزار دستگاه ناوگان یعنی ۳۰درصد واگن های باری شبکه ریلی بدون ترمز در شبکه سیر می کرد که باعث کاهش ایمنی سیر قطارها، مطمئن نبودن راهبر قطار برای ترمز مناسب، ایجاد شوک به واگن قطار، آسیب به خط ناوگان و خروج ناوگان از خط می شد.

وی تصریح کرد:  هم اکنون تمام قطارهای باری شبکه راه آهن با ۱۰۰ قابلیت ترمز سیر می‌کنند و حتی یک واگن بدون ترمز نیز وجود ندارد. در قطارهای مسافری نیز با توجه به اهمیت ایمنی پیش تر این اقدام انجام شده بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار