مراقب باشید کلاه‌هایی از جنس حواله خودرو سرتان نرود

رئیس دادگستری شهرستان زرندیه نسبت به کلاهبرداری‌های جدید پیامکی هشدار داد و به شهروندان توصیه کرد که از خرید و فروش غیر قانونی هرگونه حواله خودرو جدا خودداری کنند.

موسی زارعی مهر اظهار کرد: کلاهبرداران و سودجویان از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند. براین اساس مردم باید مراقب باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

وی گفت: مردم هوشیار باشند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی و تماس‌ها و پیام‌های ناشناس اعتماد نکنند. حتی اگر این افراد مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات شخصی افراد را در اختیار داشتند بازهم نباید به آنان اعتماد کرد، چرا که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با افراد تماس نمی‌گیرد و برایشان پیامک ارسال نمی‌کند.

وی از مردم خواست با توجه به هشدار‌ها و پیام‌هایی که جنبه پیشگیری دارد در خصوص معاملات مالی و حوزه مسکن و خودرو فریب نخورده و اجازه ندهند در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شود.

رئیس دستگاه قضائی زرندیه با اشاره به دستگیری و تعیین تکلیف متهمی که اقدام به کلاهبرداری گسترده از طریق فروش حواله‌های واهی خودرو به شهروندان کرده بود، در خصوص جزئیات این موضوع گفت: طی چند ماه اخیر فردی با هویت مشخص با اقدامات متقلبانه و فرآیندی پیچیده اقدام به جلب اعتماد و متعاقبا کلاهبرداری از تعداد کثیری از شهروندان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه کرده بود که پس از تشکیل پرونده قضایی در مدت اندکی دستگیر شد و اقدامات قضایی و انتظامی جهت کشف اموال و جلوگیری از تضییع حقوق مالباختگان در حال انجام است.

وی به شهروندان توصیه کرد که از خرید و فروش غیر قانونی هرگونه حواله خودرو جدا خودداری کنند.

زارعی مهر در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات مهمی با وجود کمبود نیرو در دادگستری زرندیه انجام می‌شود و در حال حاضر پرونده‌های مسن و معوق نداریم، گفت: در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان، اصل بر پیشگیری است و براین اساس سازوکار‌های پیشگیرانه اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه بنای کار دستگاه قضا مچ گیری نیست، تصریح کرد: تعامل و هم افزایی با مجموعه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی بر اجرای دقیق قانون و تکالیف قانونی وجود داشته و به هیچ وجه قصد مچ‌گیری نداشتیم، اما اگر جرمی واقع شود با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سالم سازی محیط دستگاه قضایی به طور مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد و اگر تخلفی رخ دهد قاطعانه برخورد شده است، افزود: برخورد با متخلفین امینت و جرائم خشن در دستور کار است و از همان ابتدای تشکیل پرونده بطور قاطعانه تا حصول نتیجه و صدور رای بدون تبعیض با مجرمین برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار