بیش از ۶۰ هزار بسته غذایی بین نیازمندان زنجان توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از توزیع ۶۰ هزار و ۱۵۰ بسته غذایی بین نیازمندان زنجانی خبر داد.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم و چله شهدای خدمت، در قالب طرح "‌ اطعام علوی" زمینه بهره مندی نیازمندان از بسته‌های غذایی، گوشت گرم در قالب قربانی و همچنین غذای گرم فراهم شد.

وی میزان کمک‌های اولیه خیرین و مردم به نیازمندان در عید غدیر را ۸۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بیان کرد و اظهار داشت: مردم به صورت خودجوش و با محوریت محلات در این زمینه مشارکت بسیار چشمگیری داشتند که از یکایک آنها قدردانی می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در تشریح جزئیات این کمک ها گفت: امسال ۴۰۰ بسته غذایی به ارزش پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

صالحی گفت: همچنین ۵۹ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم به مبلغ ۷۷ میلیارد ریال و ۱۰ قربانی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان زنجانی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه جمع‌آوری کمک برای نیازمندان در قالب طرح اطعام علوی همچنان ادامه دارد، گفت: همچنین به همین مناسبت حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Ekram.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

صالحی گفت: در این طرح ملی و خداپسندانه خیران به صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهیانه حداقلی در حد توان متقبل می‌شوند.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

چهار هزار و ۹۳۰ فرزند محسنین هم اکنون تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و ۳۱ هزار و ۴۵۷ حامی در حال حاضر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.