۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ارزش ریالی کشفیات قاچاق در استان توسط بازرسان این اداره کل طی سه ماه ابتدایی امسال ۳۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال بوده‌است.

سیاوش فولادی وندا گفت: بازرسان اداره ‎کل صنعت، معدن و تجارت قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، یکهزار و ۱۸۲ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند که از این تعداد ۱۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند، افزود: در این راستا بالغ بر ۲۱۴ هزار کالای قاچاق کشف شد.

فولادی وندا ادامه داد: بیشتر کالا‌های قاچاق کشف شده شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی، تلفن همراه، لوازم یدکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات ورزشی و نهاده دامی بوده‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: اکثر گشت‎های مشترک با دستگاه‎های از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اتحادیه‌های مرتبط انجام شده‌است.

فولادی وندا گفت: همچنان بازرسان این سازمان تعداد ۴۹۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۱۰۳ گشت مشترک نیز با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار