تحقق امنیت پایدار و توسعه سازش از دستاورد‌های مهم عدلیه کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تحقق امنیت پایدار و توسعه صلح و سازش از دستاورد‌های مهم دستگاه قضایی در کرمان به شمار می‌رود.


حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن حضور در دادگستری کل استان کرمان و دیدار با نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: شما در یکی از حساس‌ترین مسئولیت‌ها قرار دارید و چشم مظلومان به شما و قضات دوخته شده است و البته شما این ماموریت سخت را با بهترین کیفیت انجام می‌دهید و آمار موجود نشان دهنده پیشرفت‌های تحولی در این حوزه است.

وی افزود: همیشه در دستگاه قضایی افرادی هستند که به دلیل آنکه درپرونده‌ها محکوم می‌شوند، رضایت ندارند، اما نگاه عمومی به قوه قضاییه نگاهی مورد قبول است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: توسعه صلح و سازش در جامعه، رفع اختلافات دیرینه بین برخی طوائف و تحقق امنیت پایدار از دستاورد‌های مهم دستگاه قضایی در استان کرمان است و امیدواریم در جا‌هایی از استان که نیاز به توسعه قضایی وجود دارد، اقدمات این حوزه با سرعت بیشتری دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان قدردانی کرد و گفت: شهید بهشتی هنوز هم مظلوم هستند، زیرا نتوانسته ایم شخصیت و افکار ایشان را به صورت کامل در بین نوجوانان و جوانانی که دوران ایشان را درک نکرده اند، مطرح کنیم.

وی یاد و خاطره شهید رئیسی را نیز گرامی داشت و تاکید کرد: در دوران ریاست وی در دستگاه قضایی، خدمات ماندگاری به مردم ارائه شد و مهمترین خدمت ایشان، تدوین سند تحول و تعالی قوه قضاییه بوده است که مورد قدردانی و تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است و امروز نیز این سند به صورت کامل تری در دست اجرا قرار دارد. 

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: در دوران مدیریت آیت الله رئیسی، روز به روز اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش یافته و ریاست معظم کنونی قوه قضاییه نیز همین مسیر را ادامه می‌دهند و بر این اساس وضعیت قوه قضاییه، وضعیت خوبی است و امیدواریم این وضعیت روز به روز بهتر هم شود.

وی بیان داشت: طی پارسال با پیگیری‌های انجام شده، دادسرا در بخش ماهان راه اندازی شده و این در حالی است که وجود دادسرا در بخش‌ها در سطح کشور بسیار محدود و این اقدام به دلیل اهمیت این حوزه قضایی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، احیای دادسرای شهرستان انار را از دیگر اقدامات انجام شده طی پارسال برشمرد و افزود: رضایت مندی مردم برای ما در قوه قضاییه یک اصل است و اقدامات را به نحوی دنبال می‌کنیم که روز به روز خدمات بیشتر و بهتری به مردم ارائه شود.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.