یورو ۲۰۲۴؛

کرواسی ۱ - ۱ ایتالیا/ زاکانی آتزوری را به مرحله بعد فرستاد + فیلم

با گل دقیقه ۹۸ ماتیا زاکانی، ایتالیا کرواسی را متوقف کرد و به عنوان تیم دوم جدول، راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در ادامه دیدار‌های یورو ۲۰۲۴ و در گروه B مسابقات تیم ملی ایتالیا در لایپزیش به مصاف کرواسی رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ایتالیا برای صعود به مرحله بعد به عنوان تیم دوم فقط به مساوی در این بازی احتیاج داشت، اما تنها راه کرواسی برای صعود، پیروزی مقابل ایتالیا بود به همین دلیل کروات‌ها بازی را هجومی‌تر آغاز کردند، البته بعد از گذشت نیمی از نیمه نخست، ایتالیا توانست نبض بازی را بر عهده بگیرد و یکی دو موقعیت خوب هم روی دروازه حریف ایجاد کرد، اما به گل نرسید.

در بین دو نیمه اسپالتی تعویض عجیبی کرد و لورنزو پلگرینی کاپیتان رم را از بازی خارج کرد و فراتزی بازیکن نیمکت نشین اینتر را به بازی فرستاد. تعویضی که به سود کرواسی شد و فراتزی در دقیقه ۵۴ با یک خطای هند، پنالتی به کرواسی تقدیم کرد.  

لوکا مودریج پشت ضربه پنالتی کروات‌ها قرار گرفت، اما دوناروما دست او را خواند و ضربه اش را مهار کرد. اما کروات‌ها خیلی سریع واکنش نشان داددند و در ریباند این صحنه، لوکا سوکیچ توپ را به روی دروازه ارسال کرد و آنته بودیمیر با ضربه‌ای هوشمندانه، دروازه ایتالیا را تهدید کرد، اما دوناروما باز هم موفق به مهار توپ شد. ولی در حالی که مدافعان آتزوری کاملا بهم ریخته بودند، این مودریچ بود که با یک ضربه پای چپ تماشایی، توپ برگشتی را به تور دروازه ایتالیا چسباند تا اشتباهش را جبران کند و تیمش را پیش بیندازد.

پس از این گل ایتالیا سراپا حمله شد، اما نمی‌توانست روی دروازه کرواسی خطرات زیادی ایجاد کند و کروات‌ها حتی در دقایق پایانی بازی توانسته بودند حریف را کنترل کنند و مانع بازیسازی آنها شوند، اما در نهایت در دقیقه ۹۸ و آخرین ثانیه‌های وقت تلف شده، ریکاردو کالافیوری مدافع تیم بولونیا از مرکز زمین به سمت دروازه حریف حرکت کرد و پشت محوطه جریمه، توپ را به سمت چپ و متئو زاکانی پاس داد و این وینگر تیم لاتزیو با یک ضربه پاس راست دیدنی به سبک گل‌های الکس دلپیرو، توپ را به گوشه دروازه کرواسی فرستاد تا بازی مساوی شود.

با این گل، ایتالیا چهار امتیازی شد و پشت سر اسپانیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. آتزوری در یک هشتم به مصاف سوئیس خواهد رفت. مودریچ و یارانش هم با دو امتیاز وداع تلخی با یورو ۲۰۲۴ داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۳
اونا هم انگار ی زاکانی دارن:)))
آخرین اخبار