اجرای طرح معافیت از مجازات سربازان فراری در هفته قوه قضاییه

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه گفت : طرح معافیت از مجازات سربازان فراری در هفته قوه قضاییه اجرا می‌شود.

سیدمحمد محمودی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه گفت : سازمان قضائی نیرو‌های مسلح به عنوان یکی از بخش‌های قوه قضائیه دو بخش دادگاه‌های نظامی و دادسرای نظامی پیشگیری و رسیدگی به جرایم خاص در حوزه نیرو‌های مسلح را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به بررسی و پیگیری ارتکاب جرم عمومی در نیرو‌های مسلح توسط دستگاه قضائی، افزود:، اما در صورتی که این ارتکاب به جرم توسط نیروی این ارگان در حوزه کاری خود انجام دهند در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح گیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه با تاکید بر تنوع قومی و قبیله‌ای و وضعیت استراتژیک استان کرمانشاه، تصریح کرد: با این حال و با توجه به جایگاه مهم نیرو‌های مسلح در راستای تأمین امنیت مردم همچنین مواجه بودن با سیب‌ها و خطرات بسیار که از سوی دشمن برنامه‌ریزی می‌شود وقوع جرم در این استان روند کاهشی دارد.

محمودی خاطرنشان کرد: سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در کنار دیگر دستگاه‌های مربوطه به منظور حفاظت از نیرو‌های خود علاوه بر برنامه و فعالیت‌های درون سازمانی وظایفی را بر عهده دارد که هدف از اجرای این وظایف پیشرفت نیرو‌های مسلح، حفاظت و جلوگیری از هرگونه خدشه به اقتدار این نظام است.

وی به برگزاری کلاس‌های آگاه سازی در راستای ارت‌ها و بررسی‌های مورد نیاز در یگان‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۰ دوره آموزشی به جهت آگاهی سازی برای مدت ۳۸ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت انجام گرفته است.

رئیس سازمان قضای نیرو‌های مسلح در استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به لزوم اهمیت به حقوق شهروندان بازدید و بررسی‌های مستمر در یگان‌های نظامی استان کرمانشاه به تعداد ۱۱۵ مورد در سال گذشته انجام گرفته و با تخلفات هرگونه کوتاهی در برابر حقوق شهروندان برخورد لازم صورت گرفته است.

محمودی اقدام فرماندهان و مسئولان یگان‌ها در صورت عدم گزارش تخلفات صورت گرفته از سوی نیرو‌های خود را جرم دانست و گفت: در صورتی که جرمی در هر یک از یگان‌ها اتفاق بیفتد و آن را به دادسرای نظامی گزارش ندهند مسئولان بالادستی آنها مجرم شناخته خواهند شد.

وی به عدم روند افزایشی میزان جرایم کارکنان نیرو‌های مسلح در یک سال گذشته تاکید و بیان داشت: بر اساس بررسی آمار جرایم بین نیرو‌های مسلح ۹۵ درصد از پرونده‌های ایجاد شده در زمینه وقوع جرم با بررسی‌های به موقع به نتیجه می‌رسند و سو استفاده از موقعیت شغلی عدم انجام وظیفه و نیز سو استفاده از اموال و امکانات نظامی و… را عمده جرایم در نیرو‌های مسلح معرفی کرد.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۱۱۰ نفر ملاقات مردمی در سازمان انجام گرفته است.

محمودی به اجرای طرح بازگشت به سنگر به مناسبت هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در این طرح هر یک از سربازان فراری که برای نخستین بار فرار کرده‌اند در صورت معرفی مجدد خود معاف از مجازات خواهند شد و همچنین طی تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای مراقبت از سربازان افراد متأهل و مشمول به دوره سربازی باید در محله سکونت همسرشان خدمت کنند و هفته‌ای سه روز بعد از پایان ساعات اداری می‌توانند به منزل مراجعه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.