راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه پیام نور در تایباد

زیرساختهای لازم برای حضور دانشجویان کشور افغانستان در واحد بین المللی دانشگاه پیام نور تایباد فراهم شده است.

راه اندازی و آغاز به کار واحد بین المللی دانشگاه پیام نور باتوجه به همجواری این شهرستان با افغانستان و جذب دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایران یک ضرورت است.

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت: زیرساختهای لازم برای حضور دانشجویان کشور دوست و همسایه افغانستان در این مرکز علمی تایباد فراهم شده است.

مهدی شیردل افزود: بدون شک جذب دانشجویان خارجی نقش زیادی در افزایش سطح علمی مراکز دانشگاهی دارد و مراکز آموزش عالی برای رشد جایگاه خود باید این موضوع را جزو اولویت‌های اصلی قرار دهند.

فرماندار تایباد گفت: دانشجویان خارجی و بین الملل سفیران علمی و فرهنگی برای کشور خود به شمار می روند و جذب این دانشجویان منجر به افزایش روابط در حوزه های مختلف خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اشتراکات و قرابت فرهنگی، دینی و جغرافیایی بین ایران و افغانستان، امیدواریم مسئولان استانی و کشوری برای راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه پیام نور در این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی در این دیدار گفت: کیفی سازی فعالیتها، آموزش و افزایش سطح علمی دانشجویان، رویکرد و اولویت مهم فعالیت‌های این دانشگاه است.

علی منظم اسماعیل پور افزود: در زمان حاضر ۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که این رقم با تکمیل ظرفیت به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اسماعیل پور بیان کرد: باتوجه به استقبال دانشجویان دانشگاه پیام نور در شهرستانهای مرزی از فعالیتهای آموزشی، شمار دانشجویان در مراکز علمی این مناطق افزون بر ۷۰ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه پیام نور تایباد در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد و هم اکنون ۸۰۰ دانشجوی پسر و دختر در آن مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.