فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) منتشر شد

فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با محورهای موضوعی سیره رضوی، زائر و زیارت، وقف و نذر، خدمت رضوی، هویت مشهد الرضا(ع) و جهاد تبیین منتشر شد.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: امسال در محور خدمت رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا (ع) و بازنمایی منش خادمانه خدام ویژه امام هشتم، نگاه به محتوا‌های "خادم‌الرضا (ع) شهید ابراهیم رئیسی" نیز در نظر گرفته شده است.

محسن هوشمند ادامه داد: علاقه‌مندان باید با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

او افزود: آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا پایان مهلت ارسال اثر در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا در شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی صداوسیما و یا شبکه‌های بین‌المللی و یا تلویزیون‌های اینترنتی پخش شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی آخرین مهلت ارسال آثار را اول شهریور ماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را دی ماه اعلام و بیان کرد: اطلاع‌رسانی جشنواره، فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر و همچنین معرفی آثار برگزیده از طریق وب‌سایت دبیرخانه جشنواره انجام می‌شود.

هوشمند ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی را از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) دانست و افزود: شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین و همچنین شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان این که جایزه ویژه «احیای امر» در چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) پیش‌بینی شده است ادامه داد: این بخش ویژه برای برجسته‌سازی نام و نشان حضرت رضا (ع) در گستره جهان اسلام در نظر گرفته شده است. آثار، محصولات و خدمات رسانه‌ای باکیفیت، اثربخش و جریان‌ساز با محوریت تبیین و ترویج معارف قرآن و احیاگر مکتب اهل بیت (ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی در هر قالب رسانه‌ای و به هر زبانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برخی از قالب‌های مورد نظر دراین جشنواره عبارتند از خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت مطبوعاتی، گزارش خبری رادیویی، تلویزیونی و اینفوگرافیک، شبکه‌های اجتماعی، پادکست ویژه فضای مجازی و گزارش ویدئویی ویژه فضای مجازی، تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تاکید بر محتوا‌های تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین المللی، فیلم‌نامه، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی، مستند و نماهنگ و عکس خبری و گروه پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار