۲ خانه‌سازش در خاش افتتاح شد

با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات استانی و محلی اعم از رئیس دادگستری و دادستان و امام‌جمعه، ۲ خانه‌سازش در خاش افتتاح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش در مراسم افتتاح خانه‌سازش در شهرستان خاش بیان کرد: خاش رنگین کمانی از اقوام و طوایف بوده و نیاز است در این‌گونه مناطق شعبه‌های سازش و حل اختلاف ایجاد شود که این اقدام حوزه قضایی استان و شهرستان خاش قابل‌ستایش است.
 
وی افزود: در شهرستان خاش تعامل و همکاری مطلوبی برای کاهش اختلافات و تقویت شاخص‌های امنیت وجود دارد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سند تحول قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل مردمی برای کاهش آسیب‌ها و مباحث سازشی تأکید شده است و همین موضوع نقشه راهی برای کاهش‌دادن پرونده‌ها و کاهش جرایم از این ظرفیت بهره ببریم.
 
وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۰ خانه‌سازش در شهرهای مختلف استان ایجاد شده است همچنین آمادگی افزایش این خانه‌های سازش را داریم.
 
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه با همکاری اعضای خانه‌های سازش جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز میسر خواهد بود، ادامه داد: فضای مناسبی در سامانه سجام قوه قضاییه برای مقابله با کاهش جرایم ایجاد شده است و از طریق مقامات شاخص کشوری و استانی و محلی حوزه قضایی به شکایات و گلایه‌مندی‌های شهروندان به‌عنوان دیده‌بان اجتماعی رسیدگی می‌شود.
 
وی گفت: هدف از این اقدام بهره‌گرفتن از ظرفیت علما و بزرگان و معتمدان محلی برای کاهش اختلافات و سازش اختلافات در میان خانواده‌ها و طوایف منطقه، پیش از تشکیل پرونده در حوزه قضایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار