صنایع اصفهان در دولت سیزدهم ملزم به استفاده از ظرفیت فناورانه استان شدند

استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی بزرگ منطقه را به استفاده از ظرفیت‌های فناورانه درون استان ملزم کرد.

استاندار اصفهان در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد،گفت: فشار‌هایی را در این راه متحمل شدیم، اما بر عهد خود ایستادگی کردیم تا مجموعه‌های تولیدی بزرگ از ظرفیت‌های فناوری داخلی استان استفاده کنند.

سیدرضا مرتضوی با تاکید براینکه یکی از ظرفیت‌های جدی استان اصفهان، نیروی انسانی حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: تمرکز ما بر حفظ و ارتقای ظرفیت‌های فناورانه استان است تا از استعداد‌های موجود غافل نشویم.

او  اضافه کرد: وظیفه ما رفع گلوگاه‌های این مسیر، تقویت منابع انسانی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان استان است.

مرتضوی تصریح کرد: برخی مواقع بدلیل جذب نشدن نیرو‌های مستعد، سرخوردگی‌هایی به وجود می‌آید که تنها راه پیشگیری از آن، ظرفیت‌سازی در حوزه‌های فناورانه است.

او  با اشاره به بازدید رییس جمهور شهید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سفر سال ۱۴۰۱ به استان گفت: آیت‌الله رییسی پس از این بازدید ذهنیت فوق‌العاده‌ای از ظرفیت‌های فناوری استان پیدا کرد بنحوی که پس از بازدید گفت «بدون شک قطب علم و فناوری کشور، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است».

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهید جمهور همچنین در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد که قدردان ظرفیت‌های موجود باشیم و این سطح از علم و فناوری در استان را رشد و ارتقاء دهیم.

توافقنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری اصفهان در جهت حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان امروز در سفر روح‌الله دهقانی معاون علمی رییس جمهور به اصفهان امضاء شد.

اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و حدود ۹ هزار شاغل به‌شمار می‌آید.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار