افزایش بیش از ۹ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا طی سه ماهه اول امسال بیش از ۹ درصد افزایش یافت.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی نکا در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۹.۳ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این سه ماه بیش از دو میلیارد و ۱۵۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۶۶.۵ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۳۳.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۲۴ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او همچنین با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: در راستای ارتقاء آمادگی واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف، از آغاز فصل تعمیرات سال گذشته تا اوایل خرداد فعالیت‌های تعمیراتی به مدت ۸ ماه بطور مستمر در این نیروگاه ادامه داشت و با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ۱۴ برنامه تعمیراتی و چندین پروژه رفع محدودیت تولید اجرایی شد.

ادبی در پایان با بیان اینکه کارکنان نیروگاه‌ها علی رغم تنگنا‌ها و سختی‌های زیاد فرایند تولید برق، بی وقفه در تلاشند تا در تولید مطمئن و پایدار برق و آسایش مردم خللی بوجود نیاید، از هموطنان فهیم خواست تا مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی در زمان‌های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا انشاءا... پیک تابستان را بدون مشکل سپری نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.