امدادرسانی به ۱۳۰ فرد متاثر از سیل شهرستان کلات خراسان رضوی

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ فرد متاثر از سیل روز شنبه گذشته در منطقه "ارتکند" کلات توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ فرد متاثر از سیل روز شنبه گذشته در منطقه "ارتکند" شهرستان کلات در این استان توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

سید علی منیری افزود: در پی وقوع سیل در شهرستان کلات و گزارش حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر استان، تیم‌های امداد و نجات شهرستان کلات برای امدادرسانی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی اولیه توسط تیم‌های امداد و نجات، عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل آغاز شد.

گفتنی است اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با پیش بینی بارش‌های رگباری برای پایان هفته در خراسان رضوی هشدار به رنگ زرد صادر کرده است.

سیلاب روز شنبه گذشته موجب آسیب دیدن شبکه آب شرب سه روستا و شهر "زاوین" شهرستان کلات شد که عوامل فنی آبفای شهرستان تا پیش از تخلیه مخازن آب شرب این مناطق، مشکل را برطرف کردند. همچنین جاده‌های چهار روستا در مسیر "مومن آباد" و "سرجنگل" به دلیل جریان یافتن سیلاب مسدود شده بود.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر "کلات نادری"، "حسن‌آباد لایین"، "چنار" و "زاوین" و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی اند و نیمی دیگر در شهر‌ها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۳
خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر بدست خودشان
آخرین اخبار