اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد

اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد که شامل اقداماتی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اعمال شده از قبل است.

امروز دوشنبه، اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را در پس زمینه جنگ این کشور در اوکراین که شامل ۱۱۶ فرد و نهاد است، تصویب کرد. 

براساس گزارش المیادین، در بیانیه صادر شده از سوی شورای اتحادیه اروپا آمده است: شورا تصمیم گرفت اقدامات محدودکننده‌ای علیه ۱۱۶ فرد و نهادی که مسئولیت اقداماتی را که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند، اعمال کند.

بسته جدید شامل تحریم‌هایی علیه شرکت‌هایی از چین، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و امارات متحده عربی به اتهام دور زدن محدودیت‌های اعمال‌شده بر روسیه و حمایت از صنعت نظامی روسیه بود.

اتحادیه همچنین تحریم‌هایی را علیه ناوگان سایه روسیه اعمال کرد و ۲۷ کشتی را هدف قرار داد که به جنگ روسیه علیه اوکراین کمک می‌کنند.  در ۲۳ فوریه، اتحادیه اروپا سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را اعلام کرد که شامل ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی است.

نکته قابل توجه این است که اتحادیه اروپا چندین بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کرد که شامل هدف قرار دادن صادرات اصلی نفت مسکو، قطع ارتباط بانک‌های این کشور با سیستم انتقال پول «سوئیفت» و هدف قرار دادن شخصیت‌های مهم روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود.

مقامات اروپایی بیش از یک بار اعلام کرده‌اند که هدف تحریم‌های غرب تضعیف روسیه است، اما نتایج آن معکوس بود و بر اقتصاد اروپا تأثیر گذاشت و آن را تضعیف کرد. نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از رژیم کی یف، ضد حمله اوکراین را خنثی کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار