مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

صادرات بیش از ۲ و نیم میلیون دلاری صنایع‌دستی و افزایش اشتغال در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: از شهریور سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۵۴۸ میلیون دلار صنایع‌دستی از استان صادر شده است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۴ تیرماه در جمع خبرنگاران به عملکرد معاونت صنایع‌دستی این اداره کل از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳ اشاره و اظهار کرد: پیشرفت‌های مناسبی در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم در استان فارس صورت گرفته است که برای نمونه می‌توان به اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه و صادرات ۲ میلیون و ۵۴۸ میلیون دلار صنایع‌دستی اشاره می‌کرد.

 او گفت: اشتغال صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۸ نفر رسید که این رقم با ۵۶ درصد افزایش در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است.

رشد برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی

 ثابت اقلیدی همچنین به رشد ۳۲ درصدی برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳، ۲ هزار و ۹۲۲ کلاس آموزش برای انواع رشته‌های صنایع‌دستی در استان فارس برگزارشده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: طی مدت مذکور ۴ هزار و ۱۳۷ پروانه تولیدی انفرادی ۲ هزار ۳۸۳ کارت شناسایی به از هنرمندان صنایع‌دستی در این استان صادر شده و همچنین حدود ۱۷ پرونده کارگاهی نیز در اولویت صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار