فعالیت‌های هلال احمر مصداق کار تشکیلاتی است

رحمان جلالی در جمع دادرسان جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: فعالیت‌های هلال احمر مصداق کار تشکیلاتی است.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش آموزان هلال احمر به موضوع خودسازی و دگرسازی تاکید کرده است. 

وی با اشاره به اینکه فراگیری آموزه‌های دادرس یک مهارت است، افزود: امروز تمامی کار‌های هلال احمر مصداق کار تشکیلاتی است. 

جلالی با اشاره به اینکه چهار رکن رهبری، هدف، نیروی انسانی و نظم در تشکیلات بسیار مهم است، گفت: در جمعیت هلال احمر تمامی عملیات‌های امدادونجات با این چهار رکن اجرا می‌شود. 

جلالی به رکن اول اشاره کرد و گفت: تمامی ماموریت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان با رکن اتحاد و رهبری اجرا می‌شود. 

وی به نظم فعالیت‌های هلال احمر اشاره کرده و گفت: تمامی خدمات و امدادرسانی‌های هلال احمر با تشکیلات و نظم انجام می‌شود. 

جلالی به اهداف خدمات جمعیت هلال احمر که نجات جان انسان‌ها است اشاره کرد و گفت: نجات جان انسان‌ها با انگیزه معنوی و انسانی از اهداف بسیار مهم جمعیت هلال احمر است. 

وی تصریح کرد: آخرین رکن تشکیلات نیروی انسانی است که این شبکه عظیم در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

جلالی با اشاره به اینکه در تمامی ماموریت‌ها بچه‌های هلال احمر نقش آفرینی می‌کنند، افزود: نیرو‌های داوطلب فارغ از هر جناحی در همه عرصه‌ها حضور دارند. 

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی طرح ملی دادرس در طی سال‌های اخیر گفت: این مهارت قطعا به کار شما و خانواده هایتان می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: روایت گری در دادرس بسیار مهم است؛ در راستای فرهنگ سازی کمک کنید تا در قالب روایت گری این کار مویرگی و تشکیلاتی وارد خانواده‌ها شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این مراسم گفت: شما دانش آموزان در جمعیت هلال احمر رسالت سنگینی در آموزش آحاد جامعه دارید.

رضا فلاح افزود: با آموزش و پیشگیری می‌توان خسارات جانی و مالی در حوادث و بحران‌ها را کاهش دهیم. وی با اشاره به اهمیت کسب مهارت‌های امدادی و نجات جان فرد حادثه دیده خاطرنشان کرد: "من احیا‌ها فکانما احیا النّاس جمیعاً"؛ نجات جان انسان‌ها موضوع بسیار مهمی دارد که سرلوحه کار جمعیت هلال احمر است.

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات توسط شما دانش‌آموزان به عنوان سفیران هلال احمر بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در این مراسم بیان کرد: خوشبختانه در این دوره از المپیاد دادرسان با سطح خیلی بالا شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این المپیاد رکورد‌های خیلی خوبی رخ داده است، افزود: تمامی آیتم‌های مسابقه کمتر از ٢۴ ساعت توسط داوران مجرب و با کیفیت برگزار شده است.

وی گفت: در دوره المپیاد برادران ۱۲ تیم شرکت کردند که دادرسان جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان، رفسنجان و انار به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و دادرسان هلال احمر شهرستان قلعه گنج نیز جام بشردوستی را از آن خود کردند.

فرشید افزود: در دوره المپیاد خواهران نیز ۱۶ تیم شرکت کردند که دادرسان جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان، جیرفت و شهربابک به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و دادرسان هلال احمر شهر ماهان نیز جام بشردوستی را از آن خود کردند.

برچسب ها: هلال احمر ، طرح دادرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار