برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در دهه امامت و ولایت در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر محیط پیرامون بقاع متبرکه استان فضاسازی، آذین بندی و زیباسازی شده است.

او با اشاره به برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در دهه امامت و ولایت در بقاع متبرکه گیلان افزود: مراسم عید غدیر با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ۳۸۳ بقعه متبرکه استان، برپایی آیین غبارروبی امامزادگان با حضور مسئولان و اصناف از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه گیلان در این ایام است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: جُنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی و ضیافت غدیر با کمک خیران و عوائد موقوفات و برگزاری برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید سعید غدیر در استان گیلان است.

او همچنین گفت: در روز عید سعید غدیر پخت و توزیع غذای نذری در ۴۳ بقعه شاخص گیلان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: تجلیل از سادات خادم در برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت خطبه غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید غدیر است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در دهه امامت و ولایت و مبلغان برای افزایش مشارکت در این عرصه مهم استفاده می‌شود.

مطابق تقویم فردا (سه شنبه ۵ تیر ماه) مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری؛ عید سعید غدیر خم؛ عید وحدت و همدلی، از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان و تعطیل رسمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.