چک کردن موبایل همسر کار درستی است یا غلط؟

پریدخت زند، روانشناس شخصیت گفت: وقتی اعتمادی شکسته می‌شود، دوباره اعتماد کردن بسیار دشوار است.

پریدخت زند روانشناس شخصیت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همه چیز به گرفتن یک تصمیم هوشیارانه برای اعتماد به کسی بازمی‌گردد. باید از خودتان بپرسید، شفافیت در یک رابطه به چه معناست؟ آیا چک کردن گوشی‌های همدیگر نشانه شفافیت است یا عدم امنیت؟ این چک کردن‌های مضطربانه هیچ جایی در یک رابطه شفاف ندارد.

او گفت:به افرادی که دچار پارانویا هستند کمک کنیم تا دوباره بتوانند اعتماد کنند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که به آنها کمک کنیم بفهمند که وقتی با بی‌اعتمادی به کسی نگاه می‌کنند، همه چیز مشکوک به نظر می‌رسد. حتی اگر ایمیل‌های خودمان را مشکوکانه چک کنیم، بالاخره یک ایمیل مشکوک پیدا خواهیم کرد. اگر نگاهتان این‌گونه باشد، هر نوع صحبتی را ممکن است مشکوک ببینید. اگر به دنبال پیدا کردن سند و مدرک برای خیانت همسرتان هستید، مطمئناً آن را خواهید یافت.

روانشناس شخصیت بیان کرد: زوج‌ها را تشویق می‌کنیم که به جای این، سعی کنند مچ همدیگر را در مواقعی که کار خوبی انجام می‌دهند بگیرند. گرفتن مچ همدیگر در مواقعی که کار بدی انجام می‌دهیم هیچ عاقبت خوشی ندارد و هیچ‌کس هم دوست ندارد بداند که کسی او را مدام کنترل کند.

او گفت:اگر کسی عادت به چک کردن همسر خود دارد بدون اینکه قبلاً خیانتی صورت گرفته باشد، به این معنی است که اعتماد به نفس بسیار پایینی دارد. احتمالاً نگران هستند که اگر مراقب نباشند، همسرشان فردی جذاب‌تر از آنها پیدا کند. خیلی‌ها را دیده‌ام که با این نوع حسادت‌ها همسرانشان را از خود دور کرده‌اند. پس مراقب باشید: اگر شما هم اهل این‌گونه چک کردن‌های آزاردهنده هستید، فقدان اعتماد شما می‌تواند به خیانت همسرتان در نهایت منجر شود.

زند تصریح کرد:اگر زوجی با چنین موقعیتی پیش من بیایند، به آنها خواهم گفت که رابطه‌شان روی یک زمین لرزان است. به آنها می‌گویم که «دست بردارند، یا از این چک کردن‌های مداوم یا از رابطه‌شان.» بودن در رابطه‌ای که نتوانید اعتماد کنید هیچ ارزشی ندارد.

او گفت: در یکی از افسانه‌های یونانی آمده است؛ «عشق در جایی که اعتماد نیست نمی‌تواند وجود داشته باشد.» من با او موافقم. اگر نتوانید به همسرتان اعتماد کنید، چهار انتخاب دارید؛ یا به آن رابطه خاتمه دهید و کسی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید؛ یا تصمیم بگیرید که دوباره به همسرتان اعتماد کنید؛ یا تصمیم بگیرید که ساکت بمانید و بی‌اعتمادی‌تان را فقط پیش خودتان نگه دارید، و برای حل مسائل و مشکلات بی‌اعتمادی‌تان از متخصص کمک بگیرید.

خبرنگار:عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار