قرارداد ساخت واحد تولید آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی گلستان امضا شد

قرارداد ساخت واحد تولید آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی گلستان صبح امروز با حضور استاندار، مجمع نمایندگان استان و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا شد.

بر اساس این قرارداد، واحد تولید آمونیاک و اوره مجتمع پتروشیمی گلستان در بازه زمانی ۳۵ ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان در جلسه امضای این قرارداد گفت: مجتمع پتروشیمی گلستان که از سال ۱۳۸۵ با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، با پیگیری‌های رئیس جمهور شهید، همراهی قوای قضاییه و مقننه و تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته ملی و استانی، اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

علی محمد زنگانه ادامه داد: رفع موانع حقوقی، مسائل مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد و در نهایت، با دستور رئیس جمهور شهید، ورود شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سرمایه‌گذار جدید و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، ازجمله این پیگیری ها، تلاش‌ها و اقدامات بود.

آقای زنگانه افزود: پس از حل مسائل و دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذار از جمله تامین و تخفیف خوراک و گاز پتروشیمی، تامین آب و برق و خوراک مورد نیاز و اجرای بخش مهندسی و پذیرش عاملیت تسهیلات ۴۸۰ میلیون یورویی از سوی بانک تجارت و از محل صندوق توسعه ملی، مقدمات برای اجرای طرح فراهم شد.

وی اضافه کرد: امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، طرح در ایستگاه پایانی مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته است و امیدواریم در بازه زمانی مشخص شده به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار