راهیابی اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری به جشنواره آمریکایی

فیلم کوتاه احمدرضا بوفون اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری به جشنواره آمریکایی راه یافت.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم کوتاه احمدرضا بوفون به کارگردانی مرتضی شهبازی گندمکاری از هنرمندان فیلم‌ساز استان به مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و یکمین جشنواره Cinema Touching Disability در آمریکا راه یافت.

وی افزود: احمدرضا بوفون از جمله آثار شهبازی گندمکاری است که پس از کسب موفقیت در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، توانسته است به بخش نیمه‌نهایی یکی دیگر از رویداد‌های جهانی حوزه فیلم در امریکا که به موضوع معلولیت می‌پردازد، راه یابد.

فرجی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تغییر تصویر معلولیت از طریق فیلم پایه‌گذاری شده است، اضافه کرد: جشنواره فیلم معلولیت آمریکا بهترین آثار فیلم‌سازان مستقل از سراسر جهان را در بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی به نمایش می‌گذارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: مرحله پایانی و اعلام برگزیدگان این جشنواره اوایل مهر امسال برگزار خواهد شد.

فرجی گفت: این فیلم کوتاه به ماجرا‌های نوجوانی توان‌خواه به نام احمدرضا می‌پردازد که علاقه بسیاری به دروازه‌بانی و جانلوئیجی بوفون فوتبالیست ایتالیایی دارد، او به جای یکی از بازیکنان غایب تیم روستا وارد میدان مسابقه می‌شود، اما اعضای تیم او را به دلیل عملکرد ضعیفش از زمین بازی بیرون می‌اندازند تا داستان به شکلی دیگر به پیش برود.

وی افزود: همچنین این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی فرانسه که با همکاری فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون ورزشی (FICTS) در شهر نیس برپا شد، توانست دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار