قلعه امیرمجاهد در صف مرمت قرار گرفت

یک فعال میراث فرهنگی گفت: عملیات مرمت و ساماندهی قلعه امیرمجاهد در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان قرار گرفت.

منصور معتمدی ،فعال میراث فرهنگی گفت: عملیات مرمت، استحکام‌بخشی و ساماندهی «قلعه امیرمجاهد» رامهرمز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طرح مرمت این عمارت تاریخی تهیه شده و عملیات اجرایی با تخصیص اعتبار آغاز خواهد شد.

او با تصریح این مطلب‌که بخش‌های زیادی از «قلعه امیرمجاهد» تخریب شده تاکید کرد: مرمت و رفع آسیب‌های وارد شده به این عمارت تاریخی با اهتمام به حفظ ارزش تاریخی آن تحت نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان انجام خواهد شد.

این دوستدار میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد: عملیات مرمت و استحکام‌بخشی این عمارت تاریخی هر چه سریع‌تر و با جذب اعتبار تخصیص یافته توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان آغاز شود.

معتمدی خاطرنشان کرد: «قلعه امیرمجاهد» رامهرمز یکی از مهم‌ترین بنا‌های دوره قاجار در شهرستان رامهرمز است که مرمت آن در سال‌های گذشته در دو فصل توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان انجام شده بود.

عمارت تاریخی «بهبهانی» که به «قلعه امیرمجاهد» در شهرستان رامهرمز استان خوزستان نیز شهرت دارد در زمان استقرار و سلطه خوانین در اواخر دوره قاجار به دست یوسف امیرمجاهد از خوانین بختیاری ساخته شد و محمدطاهر بهبهانی در سال‌های ۲۵ تا ۳۰ شمسی آن را خریداری کرد.

این بنای تاریخی در ۱۲ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۳۷۷۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار