یورو ۲۰۲۴؛

تقابل ستارگان کروات با لاجوردی پوشان؛ ماتادور‌ها در آرامش روبروی آلبانی

امشب با بازی تیم‌های آلبانی - اسپانیا و کرواسی - ایتالیا مسابقات تکلیف گروه C یورو ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ امشب از گروه B و به صورت همزمان ۲ بازی برگزار می‌شود.

آلبانی - اسپانیا - ساعت ۲۲:۳۰

اسپانیا در حالی قدم به میدان بازی با آلبانی خواهد گذاشت که در ۲ بازی قبلی اش مقابل کرواسی و ایتالیا با نتایج ۳ بر صفر و یک بر صفر پیروز شده است و با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه B قرار دارد، اما ماتادورها با این حال که صعودشان نیز به دور حذفی قطعی شده است می‌خواهند به روند پیروزی هایشان در یورو ادامه دهند و مطمئنا با انگیزه پیروزی به میدان خواهند رفت.

آلبانی در بازی اول مقابل ایتالیا نمایش خوبی ارائه داد، اما در پایان شکست خورد و در مقابل کرواسی به تساوی دست پیدا کرد تا حدودی شانس صعود به دور حذفی را داشته باشد.

اسپانیا در هر هشت تقابل تاریخ خود با آلبانی پیروز شده‌است. این رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی، بهترین عملکرد اسپانیا مقابل هر تیم دیگری است. ماتادور‌ها ۳۱ بار دروازه آلبانی را باز کرده اند و در مقابل فقط ۳ گل خورده اند.

اسپانیا در صورت پیروزی مقابل آلبانی، برای دومین بار در تاریخ مرحله گروهی یورو را با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی پشت سر می‌گذارد. آنها قبلا در یورو ۲۰۰۸ موفق به این کار شدند که در نهایت در آن دوره از رقابت‌ها با پیروزی مقابل آلمان در فینال، قهرمان شدند.

شکست ۹ بر صفر آلبانی مقابل اسپانیا در مقدماتی یورو ۱۹۹۰ هنوز سنگین‌ترین شکست تاریخ آلبانی است.

آلبانی با وجود عدم کسب پیروزی در یورو ۲۰۲۴، در هر دو دیدار خود گل اول بازی را به ثمر رسانده‌است. هیچ تیمی در تاریخ یورو  نبوده است که در هر سه بازی ابتدایی گل اول بازی را به ثمر برساند و موفق به کسب حتی یک پیروزی هم نشود.

کرواسی - ایتالیا - ساعت ۲۲:۳۰

کرواسی در این مسابقات برخلاف انتظارات در مقابل اسپانیا شکست سنگینی متحمل شد و در مقابل آلبانی نیز به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت تا فقط یک امتیاز در ۲ بازی اش کسب کند. بسیاری از کارشناسان میانگین سنی بالا کرواسی را عامل این نتایج می‌دانند.

ایتالیا نیز در بازی اول آلبانی را شکست داد، اما در مقابل اسپانیا نمایش چندان جالبی از خودش به نمایش نگذاشت و با یک گل مغلوب شد تا کارش برای صعود به مرحله حذفی به روز آخر کشیده شود.

با احتساب تمامی دیدارها، کرواسی (قبل و بعد از فروپاشی یوگوسلاوی) و ایتالیا تا کنون ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم کرواسی ۳ پیروزی و سهم ایتالیا تنها یک پیروزی بوده و ۵ بار هم جدال دو تیم برنده نداشته است.

در ۹ بازی قبلی دو تیم، کرواسی ۱۰ بار دروازه ایتالیا را باز کرده و ایتالیا نیز دقیقا ۱۰ گل مقابل کرواسی به ثمر رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار