طرح پویش، فرصت استثنایی برای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: طرح پویش دانشگاه‌های آزاد اسلامی باهدف اشتغال هم‌زمان با تحصیل، برای دانشجویان در سراسر کشور فراهم شده است.

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در مراسم اجلاسیه گروه‌های کشوری دانشگاه آزاد کاشان گفت:  یکی از طرح‌هایی که به‌صورت پایلوت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور فعال است، طرح پویش است که برای اولین بار از استان اصفهان شروع شده و اکنون به سراسر کشور تعمیم داده شده است. 

محمدمهدی تهران‌چی با بیان اینکه این طرح اشتغال هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را فراهم کرده  افزود:  دانشگاه زمینه‌ای را برای دانشجویان تدارک دیده تا بتوانند هم‌زمان با تحصیل، داخل مراکز صنعتی یا مراکز اقتصادی وارد بازار کار شوند و با محیط کار آشنایی بیشتری پیدا کنند.

او گفت: گا‌هی اوقات به دانشجویان حق‌الزحمه و یا هزینه کمک‌تحصیلی داده می‌شود، ازآنجایی‌که صنایع به این نیرو‌ها بسیار نیازمند هستند، تعداد زیادی از آنها از طریق تبادل و مصاحبه به کار گرفته می‌شوند و استخدام می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور تعداد کل دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را حدود ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی ذکر کرد و بیان کرد: تعداد یک میلیون ۳۰۰ هزار دانشجو در این مراکز از سراسر کشور، مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشجو آزاد اسلامی استان اصفهان، نیز این در اجلاسیه گفت:  اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها در روند‌های آموزشی ضرورت به همفکری دارد تا برای دستاورد‌های بزرگی در آینده شاهد آن باشیم.

 پیام نجفی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ۹۲ هزار نفر دانشجو دارد، افزود: مرکز این دانشجو‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند و کل استان اصفهان دارای ۲۸ واحد مرکز است.


او دانشگاه آزاد واحد کاشان را یکی از واحد‌های قوی در استان با بیش از ۵ هزار نفر دانشجو دانست و ادامه داد: در دانشگاه‌های استان علاوه بر بحث‌های آموزشی در عرصه‌های پژوهشی و فناوری اتفاقات خوبی افتاده است، به‌خصوص در حوزه‌های علوم‌انسانی شاهد تحولاتی هستیم و ارتباطات مؤثری با دستگاه‌های اجرایی توسط این مجموعه برقرار شده است.


رئیس دانشجو آزاد اسلامی استان اصفهان طرح پویش را یکی از طرح‌های مهم این دانشگاه بیان کرد و اضافه کرد: این پویش، فرصت خوبی برای دانشجویانی است که هم‌زمان با تحصیل می‌توانند برای اشتغال از ظرفیت خود استفاده کنند و به کار گرفته شوند و تعداد زیادی از آنها بلافاصله بعد از طرح پویش، استخدام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار