کشف کوتوله‌های قهوه‌ای غیرمعمول در کهکشان راه شیری

ستاره شناسان کوتوله‌هایی غیر معمول را در کهکشان راه شیری کشف کرده اند که از سیارات بزرگتر هستند.

دانشمندان کوتوله‌های قهوه‌ای غیر معمول را در کهکشان راه شیری کشف کرده اند. این کوتوله‌ها اجرامی آسمانی هستند که هنوز اطلاعات زیادی در مورد آنها در دسترس نیست. این کشف توسط تلسکوپ‌های Gravity Earth در شیلی انجام شده است.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط وب سایت مجله علمی Astronomy & Astrophysics منتشر شده است، این نوع جدید کوتوله قهوه‌ای دارای مشخصاتی است که آن را در موقعیتی میانی بین سیارات و ستارگان قرار می‌دهد و مشخصه آن بزرگتر از سیارات، اما کوچکتر از ستارگان است، و کشف آنها به دلیل درخشش ضعیف آنها دشوار است، به طوری که وقتی در نزدیکی یک ستاره هستید، امکان دیدن آنها کاهش می‌یابد.

سیلوستر لاکور، محقق مرکز تحقیقات ملی فرانسه و یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد که رصد تعداد زیادی از این کوتوله‌های قهوه‌ای با این واقعیت امکان پذیر شد که آنها به تنهایی مانند اجسام جدا شده سرگردان بودند که این تنهایی مانع از فروپاشی آن شده است.

لاکور اخترفیزیکدان تأکید کرد که ستاره شناسان به آخرین فهرستی از آنچه که توسط کاوشگر فضایی اروپایی گایا رصد شده است که نقشه ستارگان در کهکشان راه شیری را ترسیم و مکان آنها را نشان می‌دهد، تکیه کرده و افزود که برخی از این ستاره‌ها حرکت مداری بسیار متفاوتی را نشان داده اند که منجر به این باور می‌شود که ممکن است یک کوتوله قهوه‌ای در حال گردش باشد.

منبع: الیوم السابع