ردپای تنش بین تل‌آویو و واشنگتن در اظهارات جدید نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده طی ۴ ماه گذشته تسلیحات دریافتی از آمریکا به طور چشمگیری کاهش یافته است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات جدید خود در جلسه هفتگی با کابینه به انتقاد از دولت جو بایدن پرداخت و ادعا کرد: «از چهار ماه پیش کاهش چشمگیری در مهمات وارد شده از آمریکا به اسرائیل داشتیم». 

به گزارش خبرگزاری شین هوا، نتانیاهو در این جلسه به وزرا گفت که برخی اقلام نظامی به صورت «پراکنده» به تل‌آویو می‌رسد، اما مهمات به طور عمده در آمریکا مانده و ارسال نشده است. نتانیاهو می‌گوید که چند بار در این خصوص با مقامات آمریکایی تماس گرفته و این کار را در بالاترین سطوح و پشت در‌های بسته انجام داده، اما نتیجه‌ای نگرفته است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته نیز به طور علنی به انتقاد از آمریکا پرداخت و گفت: «غیرقابل تصور است که دولت بایدن سلاح و مهمات را از اسرائیل دریغ کرده باشد». این اظهارات واکنش کاخ سفید را در پی داشت. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «تنها یک محموله تسلیحات از زمان آغاز جنگ متوقف شده است، در حالی که میلیارد‌ها دلار سلاح بدون مانع به اسرائیل سرازیر شده است. ما واقعاً نمی‌دانیم که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند».

پس از واکنش‌های منفی مقامات دولت آمریکا، نتانیاهو در توجیه اظهارات خود اعلام کرد: «طی چند ماه سعی کردم مخفیانه مشکل تاخیر اسلحه را با واشنگتن حل کنم، اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود».

به نظر می‌رسد اصطحاک بین تل‌آویو و واشنگتن بر سر ارسال تسلیحات ادامه دارد. این موضوع تا اندازه‌ای جدی شده است که نشریه پولیتیکو در گزارش جدیدی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده مقامات کاخ سفید نگران سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا هستند و فکر می‌کنند او با انتقاد از بایدن در کنگره اوضاع را بدتر کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
دوتا گاو در یک طویله به هم لگد پرانی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۳
نتانیاهو ثابت کرده که آمریکائیها غلام حلقه به گوش اسرائیل است
آخرین اخبار