زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ محکوم به حبس لرستان فراهم شد

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: هزار و ۵۰۰ زندانی محکوم به حبس استان خارج از زندان مشغول فعالیت و اشتغال هستند و زمینه کار برای تعداد دیگری نیز درون زندان فراهم شده است.

عبدالمجید کشوری گفت: سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۱۴۰ میلیارد ریال، سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال و سه ماه نخست امسال ۷۰ میلیارد ریال دستمزد به این افراد و خانواده آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خانواده یک هزار و ۶۵۰ زندانی نیز تحت حمایت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: 34 درصد جرائم زندانیان استان لرستان مربوط به مواد مخدر و 28 درصد مربوط به سرقت است که به ترتیب رتبه‌های اول و دوم جرائم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

کشوری با اشاره به وجود ۲۵۰ مجرم به قتل در زندان‌های استان لرستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زندانی بدهکار مالی در استان آزاد شده که این امر منجر به افزایش امنیت و سرمایه‌های اجتماعی شده است به نحوی که در انتخابات ۱۴۰۰ حدود ۲هزار و ۶۰۰ و انتخابات سال گذشته نیز بیش از چهار هزار زندانی شرکت کردند.

رییس ستاد دیه استان لرستان نیز گفت: هم اکنون ۱۶۷ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان هستند که ۱۲۸ نفر از این تعداد مالی هستند.

وی با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته، آزادی این افراد یا تامین ۲۰۰ میلیارد ریال محقق خواهد شد، افزود: سال گذشته ۴۰۶ نفر با مجموع بدهی پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال آزاد شدند که ۴۴۵ میلیارد ریال از این رقم با گذشت شکات بخشیده و مابقی از طرق مختلف شامل کمک بلاعوض، وام بلند مدت قرض‌الحسنه، اعسار و سایر موارد تامین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.