حمله مسلحانه به داغستان روسیه ۷ کشته بر جای گذاشت + فیلم

در پی حمله چند فرد مسلح به دو شهر در داغستان روسیه، دست کم ۶ نیروی پلیس و یک کشیش جان خود را از دست دادند. 

در پی حمله مسلحانه به دو شهر «دربند» و «مخاچ قلعه» در داغستان روسیه که از سوی مقامات آن «تروریستی» توصیف شده است، دست کم ۶ نیروی پلیس کشته شده و بیش از ده نفر زخمی شدند. 

به گزارش گاردین، مقامات می‌گویند که این افراد مسلح یک کنیسه، دو کلیسای ارتدکس و یک ایستگاه پلیس را هدف قرار دادند. فیلم‌های منتشر شده از این حملات در شهر «دربند» نشان می‌دهد که یک کنیسه به آتش کشیده شده و شعله‌های آن از این ساختمان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، زبانه می‌کشد. 

در یک تیراندازی جداگانه که به طور همزمان رخ داد، گروهی از افراد در «مخاچ قلعه» پایتخت داغستان واقع در ۱۰۰ کیلومتری سواحل دریای خزر، به سوی نیرو‌های پلیس تیراندازی کردند. در فیلمی که از این حادثه منتشر شده، صحنه‌هایی از تیراندازی و یک خودروی آتش گرفته پلیس دیده می‌شود.

وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی این دو حادثه ۶ افسر پلیس کشته و ۱۲ نفر نیز مجروح شده‌اند. کمیته تحقیقات روسیه این تیراندازی را یک حمله تروریستی توصیف کرده است. 

معاون دومای دولتی داغستان در بیانیه‌ای سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین و ائتلاف نظامی ناتو را مسئول احتمالی این حملات معرفی کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۳
خیلی تابلو است دوباره سرویس اطلاعاتی روسیه دست به شیرین کاری زده تا بگه این قضایا زیر سر اوکراین است! جالبه که به خاطر تنش روسیه با اسرائیل هم یک کنیسه را برای حمله انتخاب کرده اند تا پیامی هم به اسرائیل داده باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
داعشیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
دولت روسیه منزوی و ضعیف شده
-
ناشناس
۰۶:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
خیلی ساده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۳
تجزیه و فروپاشی روسیه آغاز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
ما مشکلی با روسیه نداریم و خواهان تجزیه آن هم نیستیم مردم روسیه هم کمابیش مثل سایر ملت ها هستند ولی مشکل اصلی در روسیه پوتین فاسدالاخلاق و عوضی است که با تکبر و غرور و جاه طلبی حیوانی اش دنیا را گرفتار جنگ و رکود اقتصادی کرده.
آخرین اخبار