قاضی زاده در نشست خبری؛

نخبگان صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند/ جزو ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا هستیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخبگان ما صد مسئله فوری کشور را شناسایی کردند و اگر آقای رئیسی شهید نمی‌شدند این مسائل را به سرانجام می‌رساندیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، گفت: رییس ستاد بنده توییت زده بود که قرار است من امروز خبری بدهم و هرکس آن را طوری تفسیر کرده بود و بعضافکر کرده بودند سیاسی است.جوانان نخبه ما صد مسئله فوری کشور را شناسایی کرده و برای آن پاسخ کوتاه مدت تعیین  کردند و اگر آقای رئیسی به شهادت نمی‌رسیداین صد موضوع را می‌توانستیم به سرانجام برسانیم. 

وی افزود: این موارد برای حل مشکل ربا در بانکها، نیاز مردم به وام، مشکل ازدواج، جلوگیری از تضییع حقوق مردم، حل مشکل سربازی، چابک سازی دولت،برنامه ریزی کشور، کاهش مشکل کنکور، حل مشکل آلودگی و ترافیک، جلوگیری از پارتی بازی، حل کیفیت تولید، حل مشکل قاچاق کالا، حل مشکل مواد مخدر، حل مشکل فیلترینگ و سرعت اینترنت، حل مشکلات فوتبال، پیشرفت در تکنولوژی، حفظ منافع ایرانیان مقیم آمریکا، حل مشکلات مکرر، حل مشکل زندان، آرامش افکار عمومی و غیره است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: داده پردازی براساس مشکلات طرح شده و مشکلات خردی که باعث نارضایتی شده و مسائل از کف جامعه جمع شده و راهکارهای کوتاه مدت برای آن مطرح شده است و راهکارهای اجرایی به عنوان سناریوی اجرای آن آورده شده تا ا رضایت عمومی ایجاد کند.

 وی در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت:  نیروی انسانی ثابت و شرکتها متغیر هستند. ادعای چابک سازی داریم اما چابک سازی را فقط کاهش چارت اداری می‌دانیم. اصل ماجرا متناسب سازی است و وظایف باید به درستی شناخته شود. در جایی مثل وزارت کشور توسعه سازی می‌کنیم. باید متناسب با ساختار دولت نیروهای شرکتی با دولت ارتباط مستقیم داشته باشند چون امنیت شغلی پیدا می‌کنند و هزینه دولت را هم کاهش می‌دهند. در سه سال دولت رئیسی ۲۱۸ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند که این امر بی‌سابقه است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: بنده خودم را برخاسته از انقلاب اسلامی می‌دانم و بر خود تکلیف میدانم کاری نکنم تا کسانی که در ریختن خون شهدا نقش دارند از اظهاراتم خوشحال شوند. همانطور که در دفاع مقدس از خاک کشور دفاع کردیم امروز باید از آبروی کشور دفاع کنیم و نباید خودتحقیری کنیم. در دهه ۹۰ اقتصادمان کوچک شد اما همچنان جز ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا هستیم.

وی درباره برابری تورم و میزان افزایش حقوق و دستمزد گفت: در دهه ۹۰ درصد کمتری از حقوق مردم کاهش یافت و میانگین قیمتها ۱۱ درصد و افزایش حقوق ۸ درصد افزایش یافت و قدرت خرید مردم کم شد. با کنترل دستمزدها چرخه تولید را دچار مشکل می‌کنیم چون کارگر عامل خرید است باید معادل تورم را در کوتاه مدت رشد دهیم و وقتی تورم تک رقمی شد باید دستمزدها را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیل ازدواج گفت: قبلا ازدواجها آسانتر بود و قبل از اینکه شهرنشینی توسعه پیدا کند هزینه ازدواج همان هزینه مراسم بود.اما اکنون در بین خانواده ها استقلال اقتصادی شکل گرفته لذا به زوجین یک میلیارد تومان تسهیلات می‌دهیم و آنها می‌توانند انتخاب کنند که این مبلغ را برای ودیعه مسکن هزینه کنند یا  جهیزیه البته باید تولید مسکن را به میزان انبوه داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  متذکر شد: سه برنامه اساسی برای مسکن داریم که  یکی از آنها سازماندهی دولت برای تولید انبوه مسکن است.دولت روحانی ساخت مسکن را وظیفه خود نمی‌دانست و در یک دهه دویست الی سیصد هزار مسکن بیشتر ساخته نشد لذا بايد عرصه و تقاضا را برابر کنیم. 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در بازار اجاره در کلانشهرها باید به سمت شرکتهای اجاره دهنده برویم  به نحوی که خانه‌ها در اختیار شرکتهای ثبت شده قرار بگیرد و این شرکتها واسطه اجاره دهی شوند. همچنین معتقدم مسکن و خودرو باید کالای مصرفی شوند و نه سرمایه ای و اگر نرخ تورم کنترل نشود  کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه ای می‌شود.

 وی درباره جوانگرایی در دولت گفت: دولت نباید نگاه واپسگرا داشته باشد و نیاز به حکمرانی دارد که آینده پژوه باشد. کار دولتها مدیریت آینده است. پدیده های علم و فناوری از ما عبور کرده و ما دنبال کنترل پیامدهای آن هستیم. بزرگترین مشاور من در دولت آینده بنیاد ملی نخبگان است و آن‌ها را باید به بدنه دولت تزریق کنیم.پزشک خانواده مبنایش این است که هر خانواده یک مشاور پزشک داشته باشد. 

وی گفت: مدل بومی در طرح تحول سلامت در دوره آقای هاشمی که وزیر بهداشت بودند ایحاد ش وما طرح مراقبین سلامت  را پایه ریزی کردیم.ما می‌توانیم همه خدمات را در نظام ارجاع قرار دهیم. وقتی برگه ارجاع صادر نمی‌شود فرد می‌تواند از آن برخوردار شود و این طرح را با اصلاحاتی می‌توانيم انجام دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ناترازی بانکها بیان کرد: این امرناشی از نبود منابع قرض الحسنه نیست و علت ناترازی در امور جاری است چرا که منابع موجود است اما هدفمند نیست به عنوان مثال وام مسکن و اشتغال می‌دهیم که سالانه دویست همت تسهیلات مختلف تعریف کردیم که ما این را برای تشکیل خانواده قرار دهیم و تسهیلات را خانواده دوست و منعطف کردیم.نرخ ازدواج در کشور هفتصد هزار تاست و اگر دو برابر شود باز هم این تمکان وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: ما شهدای ملی و شخصیتهای قهرمانی مان را مصرف مسائل انتخاباتی می‌کنیم. شهید رییسی و رجایی دولتمردانی پاکدست و کارآمد بودن و هرکس دولت تشکیل می‌دهد دولت خود را تشکیل می‌دهد .

وی گفت: دو سبک مدیریتی شبیه بهم از ابتدای انقلاب بوده که یکی سبک تکنوکرات  یا نشستن پشت میزها تحت عنوان نخبگی است و نگاهش به بیرون است و یک نگاه به درون است و مسائل از نزدیک می‌بیند.دولت باید به شدت با خودروسازها برخورد کند چون اینها خودروساز نیستند بلکه مونتاژگر هستند. قبلا در دولت نهم و دهم خودروسازها کار می‌کردند اما بعد از آن اتفاقی افتاد که آنها روکش خودروساز شدند. با خودروسازها برخورد می‌کنم. باید با واردات مستمر داشته باشیم تا خودرو دسته پنجم به قیمت مرسدس بنز به مردم نفروشند و قیمت باید جهانی باشد.

 وی در پایان گفت: امیدوارم این فرصت برای مردم فراهم شده باشد تا بهترین انتخاب را داشته باشند. از سال ۸۴ تا الان در حوزه برنامه ریزی کشور نقش داشتم. اگر خانواده ایرانی تشکیل دهیم بسیاری از مشکلات سیاسی و امنیتی و اقتصادی حل میشود و حل مشکلات به دست مردم است. روش کار ما در دولت خانواده با مردم است چون از دوقطبی سازی و جریانهای سیاسی چیزی گیر مردم نمی‌آید. ما به اجماع و وفاق نیاز داریم و شهید رئیسی  چند مدیر از دولت روحانی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۳
مسئله که زیاد داریم شناسائی شدند. مهم حل مسئله است که شما بلد نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
سلام
یکشنبه 15بهمن ماه 1402 پرونده جانبازی بنده را تکمیل وبه کمیسیون پزشکی درمانگاه شهید نبوی شهری ری ارسا ل شده ولی متاسفانه هنوز هیچ خبری نشده تاکی باید انتظار بکشیم
ما باید تا کی صبر کنیم آقایان جواب نامه کمیسیون ما را بدهند
تهران - شهرری میدان معلم ابتدای جاده ورامین درمانگاه شبانه روزی شهید نبویب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۴ تير ۱۴۰۳
شما مطمئنی که تو ایران زندگی می کنی یا داروی خاصی مصرف می کنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
این نخبگان که میگی یکیش هم خودتی؟! پس تعجبی نداره که اینقدر پرت و پلا میبافی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
نخبگان شناسایی کردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
تو هنوز رییس جمهور نشدی و همچین آمار هایی از خودت در میکنی رییس جمهور بشی لابد میشیم اقتصاد اول دنیا اونم با اختلاف،
و مردم ما همچنان در فقر و فلاکت. خدایا موندم شماها چقدر دروغ گفتید که همچین دروغ های شاخ داری رو باور دارید.مگه میشه ما یکی از ۲۵ اقتصاد برتر دنیا باشیم و همه مردم اینقدر بدبختی بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
اسم این نخبه ها رو بگید
نظر شماها با استانداردهای پیشرفت خیلی فرق داره
شماها مواظب حجاب باشید که دین خدا از دست نره
پیشرفت باشه برای کشورهای بی دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۳
نخودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
این حرف شما که بعضیا یک سری حرفها را فقط در تبلیغات ازش استفاده میکنن درحالی که خودشان این مشکل رابوجود اوردن وهیچ راه حلی هم برایش ندا رند راباید طلاگرفت به در خانه هر ایرانی اویزان کرد قاضی زاده درود به شرفت درود خدا برتو باد یقینا شیر پاک خورده وحلال زاده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
من هزارتا مشگلو شناسایی کردم ولی حل شدنی نیست با این سیاست نظام هیچ کسی نمیتونه مشگلی رو حل کنه .هر کسی بگه میتونم حل کنم دروغ میگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۳
به نیت رئیس جهور شهید رأی می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۳
چقدر مزخرفات بی پایه میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۳
جز ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا :))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
چون دروغ گفتی راجع به اقتصاد رای بهت نمی دهم
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
جزو ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا هستیم
مطمئنی کشورت ایرانه آقای قاضی زاده؟
ارزش پول ایران رو در نظر بگیری کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۳
از ته البته ،از آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۳
باید متناسب با ساختار دولت نیروهای شرکتی با دولت ارتباط مستقیم داشته باشند چون امنیت شغلی پیدا می‌کنند و هزینه دولت را هم کاهش می‌دهند. در سه سال دولت رئیسی ۲۱۸ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند که این امر بی‌سابقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۳
منظورت از نخبگان افردای سهمیه ای که اسانسوری و حق الناس همه جا در این مملکت ریشه دواندن که نیست؟ وگرنه ارزشی نداره.
Italy
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
قبل از شمام همین وعده هارو میدادن..مردم آگاه شدن از حرف های مفت زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۳
یه فکری برای هزینه‌های درمان بکنید. امروز برای جرم‌گیری دندون رفتم، هزینه‌ش ۳ میلیون شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۳
صبح بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۳
پوششی کی بودی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۳
25 امین اقتصاد بزرگ دنیا چندمین اقتصاد در بین همین کشورهای اسلامی و خاورمیانه هست؟!!!دروغ که کنتور نمیندازه همین طور دروغ بگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
بله جزء ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا هستیم منتها تمام این اقتصاد به ۴ درصد حروم‌خورا محدود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۳
بورس را چند روزه درست می کنی؟
آخرین اخبار