توسعه بزرگراه ها سبب کاهش ۷۱ نفر فوتی ها در محورهای شمالی سیستان و بلوچستان شد

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی در سالهای اخیر تلفات جانی در محورهای شمالی استان را در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱ نفر کاهش داد.

سرهنگ مهدی خمر در دیدار مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با وی  گفت: افزایش جمعیت شهرها و تعداد رو به رشد خودروها در سال‌های اخیر به نسبت پنج سال گذشته، چهره استان را تغییر داده است که خوشبختانه توسعه شبکه بزرگراهی استان مهمترین مولفه برای کاهش تصادفات جاده‌ای با وجود این حجم از ترددها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر علت اصلی عمده تصادف ها و حوادث جاده ای در استان عامل انسانی است،گفت: فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند نقش عمده ای در كاهش میزان تصادف ها داشته باشد.

فرمانده پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان تصادفات رخ به رخ است که افزایش هر چه سریعتر شاخص برخورداری از بزرگراه در این خطه می تواند در کاهش تلفات جانی اثرگذار باشد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان، توسعه شبکه بزرگراهی با هدف کمک به رونق استان و حفظ جان انسان هایی است كه در آنها تردد می كنند و برای عمل به این وظیفه، تمام ابزارها و امكانات موجود را به كار گرفته ایم که نتایج ارزشمند آن در جامعه کاملا مشهود است.

عطاء اله اکبری افزود: در این راستا به همت دولت سیزدهم ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضل آباد با اعتبار ۳۳۱۰ میلیارد تومان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به بهره براری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تنگناهای مالی در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل به صورت همزمان در حال اجراست و حتی اجازه نداده‌ایم با وجود بدهی کلان مالی یک مورد از این پروژه‌ها تعطیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۳
اگه وقت کردیدبه جنوب استان هم سری بزنید
که جاده هاش شده جاده مرگ
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۳
بله مردم جنوب استان که بالغ بر ۸۰درصد مردم استان رو در خود جای داده شهروند این مملکت نیستن که دریغ از چند متربزرگراه
آخرین اخبار