مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تفاهم‌نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی با رئیس سازمان ارتباطات فرهنگی منعقد شد.

علی‌اصغر دریایی اظهار کرد: در راستای تقویت اقتصاد فرهنگ استان و با پیگیری‌های ویژه استاندار کردستان، تفاهم‌نامه تاسیس دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی مابین استاندار کردستان و رئیس سازمان ارتباطات اسلامی کشور منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق چندین هدف از جمله اجرایی کردن شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) و تطبیق با مصوبه جلسه ۲۴۶ شورای سیاستگذاری فرهنگی بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با عنوان «سند توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی» صورت گرفته است.

به گفته دریایی، همسوشدن با مصوبه جلسه ۱۴۶ شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عنوان «سند برنامه تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» (به ویژه رویکرد افزایش سهم ایران در بازار صنایع فرهنگی و رویکرد بازآرایی کنشگران فرهنگی بین‌المللی)، موافقت‌نامه اجرایی راه‌اندازی و حمایت از فعالیت اتاق ارتباطات و صادرات فرهنگی استان کردستان که در هشتم خردادماه سال جاری، بین رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استاندار کردستان منعقد شده بود از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر ارتباطات فرهنگی، اولین اقدام عملیاتی استان کردستان در راستای تحقق شعار سال جاری و هدیه ماندگار دولت شهید رئیسی به مردم سرزمین هنر و فرهنگ کردستان است.

وی ایجاد زمینه برای حضور فعال هنرمندان و فعالان فرهنگی کردستان در عرصه‌های بین‌المللی، معرفی و عرضه محصولات و خدمات فرهنگی استان کردستان به سایر نقاط کشور و جهان، ایجاد تعاملات فرهنگی با سایر کشورها، جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان، راه‌اندازی دفتر ارتباطات و صادرات فرهنگی کردستان، گامی مهم در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ در این استان و معرفی فرهنگ غنی و اصیل کرد به سایر نقاط کشور و جهان را از جمله وظایف این دفتر برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.