افتتاح فاز سوم بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی بهمن‌ماه امسال

قائم مقام شهردار شیراز، گفت: فاز سوم بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی بهمن‌ماه امسال و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

آرش فرج‌زاده شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از شیفت شب اجرای فاز ۳ پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه شیراز یک شهر تخت است، اظهار داشت: اینکه در یک بزرگراه، ۱۱ تونل و گالری اجرا شود، یعنی پروژه در مقیاس ملی است.

او افزود: این پروژه، حرکت شمال به غرب شیراز را تسهیل و به آینده شیراز در حوزه ترافیکی کمک بسزایی خواهد کرد.

قائم مقام شهردار شیراز، گفت: قسمت شمالی کوه که در این پروژه قرار دارد، مسائل و مشکلات عمرانی زیادی را برای پروژه ایجاد کرده بود. ضمن اینکه به گفته سازمان زمین‌شناسی کشور، در این منطقه بزرگترین لغزش دومینویی رخ داده که البته آن را پشت سر گذاشته‌ایم و تمهیدات فنی لازم و هزینه‌های فراوانی برای آن در نظر گرفته شده است.

فرج‌زاده با بیان اینکه شهرداری با معضلات و مشکلات زیادی در اجرای این مسیر مواجه بوده است، عنوان کرد: هزینه‌های پروژه از عوارض و درآمد‌های شهری پرداخت می‌شود.

او یادآور شد: این محور، تردد بین شهری را در مسیر شیراز به اصفهان و بوشهر به اصفهان در آینده پوشش خواهد داد.

قائم مقام شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه شهرداری این کلانشهر به دلیل حفظ ایمنی مردم، حاضر به عقب افتادن پروژه و افزایش هزینه شده است، قول شهرداری برای بهره‌برداری را از این پروژه را بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: اگر مشکلی پیش نیاید، امیدواریم این پروژه زودتر از موعد مقرر و در فصل پاییز تقدیم شهروندان شیرازی شود.

به گفته فرج‌زاده، این پروژه به کاهش ترافیک تقاطع جام جم، بلوار شهید چمران و میرزای شیرازی کمک می‌کند و با اتصال به بلوار آیت‌لله محلاتی، موجب ترافیک بلوار دکتر حسابی نیز خواهد شد. 

او همچنین یادآور شد: با افتتاح این پروژه، مسیر شهرک شهید بهشتی تا تقاطع جام جم در ۱۲ دقیقه طی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه این پروژه ۷ کیلومتر و از مسیر شرق به غرب خواهد بود، هزینه تملک و اجرای پروژه را ۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

محمد امین در تشریح پروژه فاز ۳ بزرگراه آیت الله محی‌الدین حائری و در امتداد تونل شهید خادم صادق، بیان کرد: تونل شهیدان سلطانی به طول ۲ هزار و ۵۰ متر افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه در میان ۲ تونل شهید خادم صادق، گالری ایجاد شده است و عملیات خاکبرداری در حال انجام است، گفت: یک هزار و ۴۵۰ متر طول تونل‌های این مسیر است و سازه‌های پل نیز به صورت کامل تکمیل شده است.

امین افزود: محور شمالی این پروژه در مجاورت کوهی است که احتمال رانش دارد و به همین دلیل برای مقاوم‌سازی و برقراری ایمنی، با تاخیر ۹ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه پروژه مذکور از برنامه زمان‌بندی جلوتر است، گفت: محور از نظر زیرسازی و روسازی تقریبا تکمیل شده و بیشتر قسمت‌ها آماده روکش آسفالت است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، این پروژه به صورت ۳ شیفت در شبانه روز پیش می‌رود و با وجود اینکه زمان تکمیل پروژه ۳۰ بهمن ماه اعلام شده است، سعی بر این است که کار ۲ ماه و نیم پیش از این موعد به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه شیراز یک شهر طولی است و ۷۰ کیلومتر طول دارد، گفت: محور غربی به شرقی، محور بسیار مهمی است و پروژه کوهسار با اتصال به جاده قلات، کمک شایانی به سهولت رفت و آمد در این مسیر خواهد کرد.

رضا محمدیان خاطرنشان کرد: این یک پروژه فرامنطقه‌ای است و به دلیل اتصال به بزرگراه شیراز اصفهان، روی ترافیک کل شهر اثرگذار خواهد بود.

سردار قاسمی، مدیر قرارگاه خاتم الانبیا نیز با بیان اینکه این قرارگاه طبق قول خود و برنامه زمان‌بندی قرار است تا پایان تیرماه، گالری‌های در حال احداث این محور را به اتمام برساند، گفت: خاکبرداری مقطع به مقطع به انجام می‌رسد و بتن‌ریزی یکی از مقاطع از فردا آغاز خواهد شد.

او عنوان کرد: تونل‌ها مشکلات تاسیساتی دارد و امیدواریم تجهیزات آن را سریع‌تر تهیه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار