موافقت طالبان با مهار تی تی پی

رئیس کمیته امور دفاعی سنای پاکستان مدعی شد طالبان با مهار «تحریک طالبان» (تی‌تی‌پی) موافقت کرده است.

مشاهد حسین سید رئیس کمیته امور دفاعی سنای پاکستان در ایکس نوشت: پس از سفر موفقیت‌آمیز «شهباز شریف» به چین و انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، پیشروی دولت اسلام‌آباد به سوی کسب جایگاه منطقه‌ای، نتایج خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افغانستان مدعی شد در پی اعمال دیپلماسی، حکومت طالبان موافقت کرده تا با انتقال اعضای تی‌تی‌پی به مناطق داخلی افغانستان و دور از مرزهای پاکستان، این گروه را مهار کند.

پاکستان از زمان بازگشت طالبان به قدرت، بارها کابل را متهم کرده که به اعضای تحریک طالبان پناه داده است؛ اتهامی که هیئت حاکمه افغانستان آن را همواره رد کرده است.

مرداد ماه سال 1402 نیز «داون نیوز» به نقل از منابع گزارش داده بود طالبان در پی فشار اسلام‌آباد برخی جنگجویان تی‌‎تی‌پی را از ولایات هم‌مرز با پاکستان به ویژه در ولایت خوست را به سایر ولایات شمالی و غربی منتقل کند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان پیش از این به «جئونیوز» گفته بود تحریک طالبان پاکستان، مشکل دولت اسلام‌آباد است و باید توسط مقام‌های این کشور حل شود، علمای پاکستان و رهبران مذهبی این کشور باید در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن جنگ تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.