در بازدید اعضای شورای تامین از محاکم قضایی استان کرمان مطرح شد؛

رییس کل دادگستری کرمان در صدر مدیران قضایی کشور

اعضای شورای تامین استان با حضور در شعب محاکم حقوقی و نیز معاونت فناوری اطلاعات از تلاش کارکنان دستگاه قضایی در کرمان قدردانی کردند.

 رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان در جریان این بازدید گفت: مجموعه دادگاه‌های عمومی و انقلاب کرمان با ۴۴ شعبه و مجتمع‌های قضایی حقوقی، خانواده، انقلاب، رسیدگی به جرایم اقتصادی و تصادفات در حال ارائه خدمات به مردم می‌باشد.

اکبر مختاری افزود: میزان استاندارد متوسط ورودی پرونده‌ها به محاکم عمومی و انقلاب کرمان بین ۹۰ تا ۱۱۰ پرونده می‌باشد که در حال حاضر در هر ماه ۲۴۵ پرونده به هر شعبه ارجاع می‌شود که نشان دهنده حجم بالای کاری در شعب می‌باشد.

وی ضمن اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، تصریح کرد: توسعه فضای فیزیکی یکی از الزامات کنونی دستگاه قضایی است که در این رابطه در سفر ریاست معظم قوه قضاییه به استان کرمان، مصوبات بسیار خوبی حاصل شده است.

اعضای شورای تامین استان در ادامه معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان از اقدامات و خدمات این معاونت نیز تقدیر کردند. 

  در این بازدید حمیدی رییس دادگستری استان با بیان اینکه معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان یکی از معاونت‌های راهبردی و کلیدی در عدلیه کرمان محسوب می‌شود، افزود: در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه طی سال جاری، دادگستری استان کرمان اقدامات خود را در قالب هشت اَبَر برنامه و ۱۲ کارگروه دنبال خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن قدردانی از حسن سلطانی نژاد، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، اظهارداشت: بخشی از موفقیت حاصل شده در کسب رتبه اول دادگستری کرمان در کشور، حاصل برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده در معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان می‌باشد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین بر ضرورت راه اندازی مجتمع شوق زندگی در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی این مجتمع در کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نقش موثری ایفا خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی همچین به کاهش ۳۵ درصدی پرونده‌های مسن در دادگاه های استان اشاره و بیان کرد: این اقدام با همت متعالی قضات و کارکنان در وقت‌های غیر اداری محقق شده است.

 جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: راه اندازی مجتمع شوق زندگی در دستور کار قرار دارد.

یکی از بخش‌های شایان توجه این بازدید، تقدیر اعضای شورای تامین از کارمند شعب حقوقی کرمان و پدر هفت فرزند بود که به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.

 

برچسب ها: دادگاه ، پرونده ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار