برنامه روز فرهنگی ایران در سی‌امین نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد

در چهارمین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، ویژه برنامه روز فرهنگی ایران برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

در چهارمین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، ویژه برنامه روز فرهنگی ایران با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین، ایران‌شناسان، دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های پکن و همچنین تعداد زیادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه در سالن همایش‌های این رویداد برگزار شد.

بخشی از این برنامه به سخنرانی تنی چند از شخصیت‌های حاضر از جمله بهادر باقری؛ استاد مدعو زبان فارسی دانشگاه پکن، نعمت‌الله ایران زاده؛ رایزن فرهنگی ایران در پکن و دو تن از اساتید زبان فارسی، در باب اهمیت و جایگاه زبان، ادبیات، فرهنگ و تمدن ایران زمین در تاریخ تمدن جهان و همچنین ظرفیت‌ها و فرصت‌های نشر این فرهنگ در قالب کتاب اختصاص داشت. همچنین در این برنامه تنی چند از دانشجویان و فارسی آموزان چینی اشعاری از سعدی را برای حاضران قرائت کردند.   

در این برنامه که با استقبال پرشور مخاطبان مواجه شد، گروه موسیقی اکسیر عشق به اجرای موسیقی سنتی ایرانی پرداخت و بر غنای برنامه افزود. در پایان نیز با غذا‌های ایرانی از مخاطبان پذیرایی به عمل آمد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از ۳۰ خرداد آغاز به کار کرده و تا سوم تیر (۱۴۰۳) به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع: روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.