فیشینگ ۱۰ میلیاردی از ۱۰۰ شهروند در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی که اقدام به ۱۰۰ فقره برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به مبلغ ۱۰ میلیاردی ریال کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان تنکابن و اعلام اینکه از طریق کلیک بر روی لینک معیشتی و قوه قضائیه و نصب بد افزار وارد کانال شده و به محض نصب تمام موجودی حسابشان خالی شده است، تیمی ویژه از کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حکایت از این داشت که فرد یا افرادی با سوء استفاده از ناآگاهی کاربران اینترنتی، به اطلاعات بانکی آنها دسترسی پیدا کرده و با شناسایی سوژه‌های خود، اقدام به خالی کردن حساب شهروندان بدون گذاشتن هیچ گونه ردی از خود کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن گفت: با بررسی دقیق پرونده، ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی گسترده و به کارگیری روش‌های نوین پلیسی، ۲ متهم را در این زمینه شناسایی و در دو نقطه از شهر تنکابن آن‌ها را دستگیر کردند.

او افزود: تاکنون ارتکاب ۱۰۰ فقره کلاهبرداری از سوی متهمان محرز شده که مبلغ کلاهبرداری بیش از ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

سرهنگ دیلمی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، گفت: به کاربران توصیه می‌کنیم از ورود به لینک‌های ارسالی از سوی شماره‌های ناشناس به جد خودداری کنند و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار