بررسی چگونگی وصول مطالبات کمیسیون ماده ۱۰۰ در بیرجند

رئیس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر بیرجند از بررسی چگونگی وصول جرایم و مطالبات کمیسیون ماده ۱۰۰ در این کمیته خبر داد.

سروری  رئیس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر بیرجند در کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: عملکرد ماده ۱۰۰ شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت‌وساز‌های شهری است و مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی به تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت‌وساز باید از شهرداری مجوز أخذ کنند و شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین‌های محصور و غیرمحصور است.

وی افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نهادی است خاص و شبه قضایی که به اختلافات مردم و شهرداری در زمینه اقدامات عمرانی و شروع ساختمان بدون مجوز و تخلفات مرتبط، رسیدگی و اقدام به اتخاذ تصمیم می‌کند.

رئیس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در زمینه آراء صادره، جریمه‌های تعیین شده و میزان وصول جریمه‌های کمیسیون بیان کرد: وجود سامانه‌های مختلف مالی، شهرسازی و کمیسیون ماده ۱۰۰ باعث از هم گسیختگی مطالبات شهرداری شده که با راه‌اندازی سامانه متمرکزسرا ۱۰ و تجمیع این موارد، دسترسی به اطلاعات مالی و معوقات شهرداری آسان‌تر است.

سروری ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۰۰ باید نسبت به ارائه گزارش سه ماهه از سال ۱۴۰۰ جهت بررسی بیشتر در جلسه آتی کمیته حسابرسی اقدام کند. هدف این کمیته از بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده صد، پیگیری و کنترل آراء صادره جهت وصول مطالبات شهرداری است. باید سیستم به‌گونه‌ای طراحی شود که تمامی اطلاعات یک‌جا ثبت و قابل دریافت و دارای گزارش جامع باشد.

 ارائه قرارداد‌های شهرداری در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تفکیک استعلام، مناقصات و ترک تشریفات برای جلسات بعدی کمیته مورد درخواست اعضاء بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار